sâmbătă, 25 ianuarie 2020

Pavel Rătundeanu-Ferghete - DOINĂ ŞI LUMINĂ DE POMINĂ - A FI ROMÂN DE BINE -




DOINĂ ŞI LUMINĂ DE POMINĂ
-A FI ROMÂN DE BINE-

lui Nicolae Matei


~*~

Cu un prieten, în a fi, pretutindeni
cu lira PĂCII şi lira Muncii, români, crăciuni,
creştini,
că prin noi se deşteptă spiritual-național Eminescu şi România, monumental,
în univeral, veşnucia,
să-şi cânte simetria
ca să desfate-n noi cuvântul, arta, armonia
de pace, de pâine,
trasă-n mâine sănătate
şi moralitate, în iubire,
cu dreptul de a candida la fericire,
cu lucu bine făcut,
lumina zilei de început, lumină alduită din care
şi eu m-am născut
cu, înviere de doină
şi de lumină de pomină-maximă şi inimă română prin cunoaştere de sine stăpână şi patrie română-
asta însemând a fi român de bine.

~*~
Pavel Rătundeanu-Ferghete



RADU ULMEANU

E ziua de naștere a unui mare poet, Radu Ulmeanu. În ultimii ani, a publicat câteva romane ce sunt printre cele mai bune publicate după Revoluția din 1990. Dintre ele, SIBERII, e, indiscutabil, o capodoperă.
Poetul conduce la Satu Mare o revistă literară de excepție, ACOLADA. Amintind și calitatea de ziarist a lui Radu Ulmeanu, avem în față imaginea unui scriitor complex, care e, înainte de toate, o conștiință a timpului nostru.
Îi urăm poetului și prozatorului Radu Ulmeanu o viață lungă și sănătate, cu inspirație din belșug, cu puterea de a birui toate dușmăniile de care se bucură un scriitor care înțelege viața fără a se sprijini în cârjele dogmelor și compromisurilor călduțe!
La mulți ani, iubite Poet și prieten!


Mă duc la noapte


Mă duc la noapte să golesc de țăndări
dulapul cu poveștile de-amor,
mă duc la noapte să-mi descarc pistolul
în plăgile deschise ce mă dor.

Mă duc la noapte să te caut, moartă
iubire, moartă stea, moartă minciună,
să te resuscitez cu dezlegarea
cuvântului ce stă să mă răpună.

Nu trandafiri, nu sângerări de inimi
și nici vreun bocet tâmpla să mi-o spargă,
o limuzină o să-mi fure trupul
să-l poarte rătăcind in lumea largă.


Mulțumesc Jennifer, verişoară şi să fii iubită. Am scris lui Radu Ulmeanu şi nişte versuri-urare, expediază-le te rog lui Ben şi va şti ce are de făcut, lucru bine făcut, nu puțin lucru, că-i el mioritic maistru, Doamne ajută !


CĂ EŞTI DE-AL NOST,ÎN TATĂL NOST

Dumnezeu fie cu tine, omule !
măsură a llucrurilor,
ca român de bine, în rostul de popor !
să-mi trăieşti sănătos
cu folos,
în luminos-Hristos,
că eşti de-al nost, în Tatăl nost !

Pavel Rătundeanu-Ferghete


TU, CA OM-EMINESCU

Din fulgerări şi frângeri provita de pâini,
în patria limbii române, trasă-n mâine,
tu, ca om-Eminescu, pentru alt om
transpiri fericiri înflorind pentru rod ca un pom,
să mergi fain-făinel, în mâini.

~*~
Pavel Rătundeanu-Ferghete











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu