miercuri, 22 ianuarie 2020

Dr. Cristian Răchitan - Terapie conversaţională - Viaţa, la intersecţia dintre material şi spiritual




Dr. Cristian Răchitan - Terapie conversaţională - Viaţa, la intersecţia dintre material şi spiritual
Redactia ART-EMIS 
22 Ianuarie 2020

Cristian Răchitan - De la Gura Văii, la New York, prin Tibet și Amazonia

Vineri, 31 ianuarie 2020, orele 16.00, în sala Bibliotecii Judeţene ANTIM IVIREANUL din Râmnicu Vâlcea, Dr. Cristian Răchitan va susţine conferinţa „Viaţa, la intersecţia dintre material şi spiritual” care se înscrie în seria terapiei conversaţionale promovată de cel care a creat-o. Într-o lume obosită de realitate, bulversată de grijile cotidiene, agresată mediatic şi devastată de orgoliile profesionale reuşim în fiecare clipă a existenţei noastre  să ne îndepărtăm de planul vieţii.

Explorăm disconfortul psihic şi experimentăm împăcarea cu noi înşine şi exersăm discordia în relaţia cu ceilalţi, indiferent dacă ei sunt aproape sau departe de cugetul nostru.

Ajungem să suferim organic din cauza propriilor noastre gândurilor şi devenind astfel artizanii bolilor contractate, moment în care natura ne reaminteşte că a sosit timpul să revenirii la planul genetic al vieţii.

Acceptarea bolii devine o aventură a cunoaşterii de sine care ne smulge din arhitectura banalului şi ne „teleporta” conştient în clipa prezentului, iar efortul inevitabilei transformări interioare ne aduce în consonanţă cu noi înşine şi în permanentă rezonanţă cu Creaţia Divină.

Omul care tămăduieşte sufletul pacientului său prin bucurii şi apoi vindecă trupul prin ştiinţa sa medicală oficiază o slujbă de însănătoşire într-o catedrală a spiritului unde puterea cuvântului declanşează forţa de autovindecare, iar lumina gândului bun luptă să alunge recidiva.

El caută şi depistează cauzele subtile ale bolilor, explorează culturi puţin cunoscute şi traversează continente pentru a împărtăşi lumii din comoara cunoaşterii sale.

Băiatul sărac a suportat sărăcia din Oltenia sa natală, a cunoscut și bogăția de pe malul Potomacului, dar bogăția sa cea mare se află în cunoașterea cauzei primare a bolilor: stresul.

Naturopatul-osteopat considerat unul dintre primii cinci diagnosticieni ai lumii, se numește Cristian Răchitan iar viaţa sa este un roman în plină desfășurare. S-a născut la Gura Văii, aproape de Drobeta-Turnu Severin, a copilărit pe malul Dunării și, de pe dealul pe care păștea vacile, a văzut cum se ridică barajul de la Porțile de Fier. Uriașul șantier l-a impresionat și i-a marcat, cumva, destinul. A travestat marea cea mare şi a ajuns în ţara Statuii Libertăţii, de unde revine cu bucurie pe melegurile natale, ori de câte ori dorul de românii săi îi sună din bucium. A străbătut  America Latină. A pătruns în jungla amazoniană și a cunoscut triburile braziliene. A urcat în Anzi pentru a descoperi comunități precolumbiene. A făcut o pasiune pentru Columbia și Cuba.

„Atunci am înțeles cauza primară a bolilor: stresul. Mi-am închis cabinetul din Manhattan, care-mi aducea mulți bani și mult stres, și m-am dedicat cabinetului de la subsolul casei mele. Am început să colind lumea pentru a ține conferințe, ca să le explic oamenilor ceea ce am înțeles eu, să-i ajut să-și așeze viața pe baze sănătoase. Am ținut conferințe în Franța, Germania, Elveția, Ungaria, Grecia, Japonia, Australia... În România am fost în zeci de orașe. Nicăieri n-am cerut bani, nu de bani am eu nevoie, ci de a le transmite oamenilor ceea ce eu însumi am învățat de la alții” (Dr. Cristian Răchitan).

Ideea terapiilor conversaţionale a apărut din dorinţa acestui „doctor fără de arginţi” de a-i ajuta pe toţi aceia care sunt dornici să primească învăţătura pentru a se conecta cu planul vieţii atunci când sunt într-un impas existenţial, indiferent dacă acesta se numeşte stress sau boală.

Teoria terapiei conversaţionale a fost dorinţa unui număr cât mai mare de semeni de a se iniţia în arta însănătoşirii, astfel încât atunci când viaţa îi poartă către o răscruce, să poată găsi singuri calea spre auto-însănătoşire.

„Înainte de toate sunt Român! Am rămas în suflet cu un peticuţ de pământ numit România!” (Dr. Cristian Răchitan).


Aranjament grafic - I.M.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu