duminică, 16 aprilie 2017

MANITEST






George Anca

MANITEST


pe urmele paulinilor
rărite rariști
inspecția imposibilului
secunzii camătei
aerul hrănește
de vorbă
demnitari fără mov
dacă nu ne facem bine
ce triste imnuri
zău ceas
pedagogie distrusă
concert
vai de liniștire
Cocovo
unde bate
știusei de la început
văzându-mă
scop
stropiți
ce-om mai face
mâine pe vremea asta
prolog epilog
te-am alergat
leurda
amânați  rolurilor picuri
foamea se apucă de afaceri
manitest dodii




pe urmele paulinilor

pe urmele paulinilor
prima oară în Orzari
studenții  strănută
revoluția Mizerabililor

lambriuri de mai ieri
boabe albe-mpușcă iarba
sfârșită une vie
aap ab pe sfârșite

prostituata moare
născând o fată
numai fericită n-o fi
luminăție ghilotină

hei ștreangule interiorizări
vocile cântăreților nu răspund
demoni sparți ochilor de viezuri
vedenie scăpărând patru franzele

și cine să ne-aducă-aminte
zicând vreo ce-ți zisesem
vorba la rând urnire
pe tabla cantilenelor

pușchea pe dodii
coboară îngeri gratis
cu flori de-adroginie
în  versul tonegar

*
rărite rariști

rărite rariști supărate
azi-mâine iar d-adio
pe la 7 al lumânărilor
ocheada calendarelor

între pod și insula actorilor
calotă de zăpadă înghețată
rupți din poleiul de pe apă
spre  mămăligă pescărușii

hai să-ți dau vopsea curată
mângâindu-te pe cap
între Mariner și Clavel
mai vorbind de Măriuca

cum că s-ar înrăi vremea
de nu duminică vedem
ai iernii pe ce politică
trăind 3 zile cu de-alalteri

cum că nu ți-a zis o vorbă
nepotul nici prea-n ochi
doar nu jucase teatru
inchizitor de ușă bahai

*
inspecția imposibilului

inspecția imposibilului
eros autist maupassantin
amorul propriu vegetație
euforia ventrilogului logos

văzându-mă scriind si-o potoli
plăcerea de a fi auzită
sunteți frumoasă eminență
de nu putem fără public

chiciura iluminează gubernie
chinezi închiși indieni deschiși
ce să-mi fi spus Confucius
dicton de conducere distrugere

*
secunzii camătei

secunzii camătei postăvării
rămașii  ne-om fi însemnând
notâdu-i sperii cartoforii
bal indian și niște cizmulițe

astfel muierile se mișcă
te roagă lumea să primești
oricine-ai fi ești cerșetor
și împărțeala e  distracție

de-aia stă lumea pe bancă
nici piciorul n-o doare
bine că nu mâncai nimic
primind întru soția domnului

*
aerul hrănește

aerul hrănește desțepenirea
îmi trase perdeaua și mie
Șun a avut doar cinci miniștri
nicio considerție pentru arogant

alții au frați numai eu nu
respect armonia ritualurilor
învăț ce a fost înțeleg ce va urma
periculos gândind fără studiu

negreșite cuvinte poemul yong
surâs încântător gropițe în obraz
de supăr cerul n-am cui să mă rog
la tragerea cu arcu precizia contează

*
de vorbă

de vorbă în van mângâiere pe creștet
doriți din toate părțile trădători
pretenții induse nehinduse virgulă
menade mai târziu de niciodată

postexistență nu soare nu chiciură
trecu precum țara dubla republică
o pusei pe cap nu mai am buzunar
vine lumea la Crowne Plaza

vreo apărare vedem la transcriere
defluență nu provincii doar texte
nonmaternali câți năimiți din tată
nu mai copiez din Confucius

*
demnitari fără mov

demnitari fără mov și violet
nici pânză roșie la lenjerie
vara cele cinci culori corecte
azuriu galben roz alb negru

iarna peste tunică neagră blană de miel
peste tunică albă blană de căprioară
peste tunică galbenă blană de vulpe
cămașa de noapte până la genunchi

pietatea filială dragostea părintească
lângă îndoliat nu mănânci pe săturate
locul de onoare e la stânga de ce Dao
unde înnoptează soldații cresc mărăcini

*
dacă nu ne facem bine

dacă nu ne facem bine ce ne facem
nedeosebirea fapelor delirate
muzica și bucatele opresc trecătorii
cum îl chema pe celălalt

devremele swaraj țigări și cheie
pe unde și noi elefanți a treia zi
topită mai erai în hăituială
de-ai inventat somnambulie

alt alb întoarcerii pe când
vin părinți peste noi dao
din ce în ce mai devreme
din ce în ce mai devreme

*
ce triste imnuri

ce triste imnuri șuturi Brazilii
cum c-am tradus din Gitanjali
șo pe mine din casă sănătate
ne scoatem pârleala despărțirilor

spuzate glutii de gheață
spre crengile cerului
până-n Normandia la mustață
cine pe cine beției de sare

de fel duminica la lumânare
de nu m-oi duce pân' la bust
ceață înghețului de-o cioară
negrului dezvelite abdomene

*
zău ceas

zău ceas ah stâlp fratele mic
nu făcea greșeală de două ori
mai și cu scrisul în ochi
fata-și vârî mâna în tașcă

aha matematicieni mulțime
ermetici dramă de tradus
căciuli glugi rar freze
ideea fixă cu Baudelaire

ceața pe spargere după război
jalnică dispariția eminescologilor
ajung pe la 9 jumate invazie
eu scriu numai în autobuz

*
pedagogie distrusă

pedagogie distrusă guru
a ne îndulci văicăreala
din America la mansardă
greu a recita Eminescu

Chaucer descris de Green
cum se văzuseră mi-ar
tăia forțele mâna scriind
scoica muindu-ne sângele

Govinda mistică răzghitul
încolo se întâmplă noaptea
brânci adânci ne la vedere
ne pripășim velința minutar

*

concert

concert concentrarea tătarilor
pe Titulescu în Găești Dumitre
pe calea adevărului dimineața
seara poți muri mulțumit

prea umbre preambul haltei
de-aș identifica inițiale
cap literatura capă spulberată
kirtan Qui Kong Yu Șun

capela ținerii doliului
pierdută cheia neagră hoți
am fi citit titluri planete
vedem în zi de împăcare

*
vai de liniștire

vai de liniștire tropotrezire
frigul vântuit ancestralitate
nu te răsuci de-al euforiei
nu mai poți fi poate-n Boian

tot prin America bre națiile
exod perpetuu contradictuns
blond Maupassant normandul
în casă la Flaubert cu Turgheniev

mai și compania suburbiei
nu ne mai înțelegem din sex
pendulul ți se mută-n cap
fără Ana te găseam pe jos

*
Cocovo

Cocovo și băiat și fată
ardhanariswara androgin
de-un frate nevăzut și totuși
îmi zisese facem ceva

așa normal că mă recunoaște
ce-aș mai conțopi în rest
zic bine cui mă bine
zac nu mai zic alic

de ce să ne mai înfricoșăm
neștiind ce ni se întâmplă
călare pe breazul în Calamata
pomelnicul epos în floare

*
unde bate

unde bate apariția personajului
străbătând pasiuni și țări
cu fața plină de scrofule
chapmantezar mărunțișar

în altă algebră downunder
la Lorne îmbrăcată frumos
ceva pe deasupra că e răcoare
ea o să-și murdărească rochia

Oranta rătăcită faci întrebare
îți dai seama că nu se poate
cititul ucide inspirația
învățul depresivității noaptea

*
știusei de la început

știusei de la început perechea
spre mistica adulterului
în piramida personajelor
din Normandia vestică

pe zodie întoarsă fecioriei
arsenic alb și pentru Emma
shakti adaptabilă karmei
automodel ardhanariswara

să iau mărțișoare spre Capșa
chiar și pentru Livia lui Dimi
nu numai o singură convulsie
Creangă Flaubert Dostoievski

*
văzându-mă

văzându-mă notând uite-l p-ăla
de ce nu mă gândesc la tata
albii necitite a jale pale
să scrie o carte de tine baptisto

exact cum îmi închipuiam
da-n fapt și el cu altă nevastă
să sper că parcă-n Iliada
a voce de roman francez

de nu vocalize suedeze
mai un chirurg pe pagini
ieșind din burta mă-sii
ajung la intermezzo

*
scop

scop nu ne-om mai întâlni
să-mi fac drum colo ori colo
cum că și lui îi sunt dascăl
după mamă și sânge evreu

descins să ajute fata de 21
49 diferența nu-i place la teatru
ce să-ți povestesc Lolita sprint
spitale care mai plătite ups

controlor voluntar hind în piață
Shivaratri în zi de Dragobete
te aștept în vântul copacilor
și-om începe și interviul

*
stropiți

stropiți pe nevânzare trotuare
pici pi colea Rămășag Priboi
Mincă Prașilei Vultureni
Ciocodeică descovrigare

iscă iasca desfrățirea albo
repede zvântată de turnir
pe cine nevăzând nu mă vede
ce scriu să-mi fie de bine

cândva ne întâlnirăm în munți
printre digresii manzoniene
ai crinilor ițind bagaj răzghirii
nemaisinguri la Izvorul Rece

*
ce-om mai face

ce-om mai face patru ore
tot nu crezi c-o să adoarmă
bietul Pluto piticit
azi prin patimi cu Arghezi

nu văzusem  neadornici
băiatul vrea să fie Venus
Europa mulțumită aflând
năpasta cotropelnică

imensa pernă e Mercur
dormi da nici că mai vorbim
Marduk părerea zilelor
de scuturarea varicelei

*
mâine pe vremea asta

mâine pe vremea asta Olimp
ne pasc azil consecințele
prelungul strigăt fără cauză
de n-am da-o pe dao cârpa

Ipate cu grija în spate
daimon  the green side of you
vorbești și tu ia așa în dodii
parcă de pe ceea lume

nu știu nălucă să fii om să fii
dracul să fii dar nici lucru curat
când e omul în doi peri
arde focu-n paie ude

*
prolog epilog

prolog epilog proepsii
mă-ndreptezi aplecându-te
vreo cifră căzătoare stea
galbenul a înverzit optule

o să mai discutăm scrisori
jos soldat și montagne russe
Val mi-l spune pe Cust
nu deschide niciodată petalele

limbile ploii de ieri scenometrii
să nu vă iasă copiii sub roți
murim viilor înviem morților
de bine ce stătură ploile abia-abia

*
te-am alergat

te-am alergat risipire cenușii
economie aer ardența amneziei
îmi vine să dispar din casa asta
pencă așa mi-a venit în cap

girafa s-a-mprietenit cu Jupiter
Simplicius fanto în Spessart
târâșuri alcoolului erect fato
unde-i ochelarista mână-n ochi

thay tocmind sare pe defilare
băiatul ochelaristei te vede
pe unde o fi distracție
orice băcănie te înghite

*
leurda

leurda loboda ca mâine
după pâine în ocol neoprit
dacă nu te și rătăcești
ca de dimineață păcatului

m-aștepți puțin păi da sunt aici
să moară familia mea la Ploiești
bă ești prost la cap ridicat în județ
ne apucă seara măcar de-ai jubila

penultimez guard force te scriu
pungii albe gata tată nemaiforme
pași în frig prinde-mă împăcare
bastonul la tine de ziua leurdei

*
amânați  rolurilor picuri

amânați  rolurilor picuri
n-am cuvinte c-aș lungi-o
palma-n scoarță copăcește
poemul frumos mă cară

aripă frântă duh sfânt Tanior
răsărire răzoarelor ne vii
mai ai apusului primitorii
repezind scene spre tutorat

a nu improviza păsărește
mai verdele pe la aripi
tarabă de neînchis părăsirii
a nu întinde mâna dumneaei

*
foamea se apucă de afaceri

foamea se apucă de afaceri
nu mai ai salariați din India
altfel m-ar fi zgâriat faima
dresuri pomenitori în viață

ce carte le-aș mai da ce nu
oi da peste cap rămășița
și ne-om face că dormim
Corsica intrând în turbincă

om ajunge mai devreme
cine știe ce-o ieși
cine-a mototolit-o eu
de ce nu doarme omoară

*
manitest dodii

manitest dodii Brâncuși
om mai vorbi nu te-ndoi
sinagoga aproape pereche
să mă apuc de cantilenii

ziua-ncepu gingiile ezită
nu-mi place de ea o iubesc
vikingi asediind Parisul
nimeni timp decât de sine

pe sub muzica lui Lipatti
mă urmărește dezacordul
neptrivire între piane ci
vibrațiile morții cristice





http://georgeanca.blogspot.com.au/2017/04/manitest.html








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu