CRUCIADA COPIILOR DIN TEMNIŢA
TÂRGŞOR
GHEORGHE CONSTANTIN NISTOROIU
„ Torţionarii
Securităţii din anii stalinismului matur
ne demonstrează în chipul cel mai
convingător că şi
noi românii am avut parte, din nefericire de
un holocaust
cu nimic mai altfel, decât al altora.
Singura deosebire fiind
doar stridenţa propagandistică la curţile
cele mai înalte şi
spaţiul acordat, mai recent, în curicula
şcolară pentru lecţiile
de istorie adevărată.” (CRISTIAN TRONCOTĂ)
Profitând de slaba voinţă de
caracter, de delăsare a conştiinţei eclesiastice, de simularea slujirii întru
Hristos, de încrustarea în aurul cârjelor şi al mitrelor grele, de sumele
doldora din băncile străine ori ale străinilor din ţară, arhipăstorii
nepăsătorului Sinod al Bisericii ortodoxe din România lor, nu cea Tainică, similar celui Tâlhăresc de la Efes din anul 449 d.Hr., care a însângerat şi frânt prin
ciomegele unor călugări violenţi, vieţile altor Fii ai Bisericii Apostolice
Universale, atunci, iar acum, privind soarta Fiiilor pătimitori şi persecutaţi
ai Bisericii Luptătoare, de desconsiderare a lor fiindcă au îndrăznit în
închisori, în lagăre, în temniţe, în deportări, în anchete, în torturi, în
schingiuiri şi crucificări, să iasă din infernul încarcerat, din empiricul
ghimpat, din imanentul încremenit al celulelor, chiar din sensibila aparenţă
creştină, să facă Scară la cer din sufletele lor curate şi inimile iubitoare,
atingând unii chiar mistica contemplării, proiectându-se în aura realităţilor
de Dincolo, în transcendentul care
prefigurează sfânta comuniune dintre suferinţă, jertfă şi răscumpărare, statul
ateu contemporan încurajat şi ajutat de Marea Conjuraţie a Ocultei
Internaţionale a condamnat de-a pururi Naţiunea creştină trecută, prezentă şi
viitoare.
Sfidarea înaltelor feţe
fariseo-saducheo-mefistofelice ale ierarhilor parveniţi, căptuţiţi cu doctorate
ecumeniciste, iluminaţi ai cabalei,
îmbuibaţi cu averi peste averi şi de la stat şi de la Biserica poporului,
trăitori în deplină armonie cu corupţia, manageri iscusiţi de tot felul chiar
cu preţuirea nepreţuită a Sfinţilor, cu jecmănirea lor sub orice regim, fie el
şi ateu, şi anticreştin şi antiromânesc, sfidarea deci, de către cei care au
îndrăznit, au avut curaj, au trăit dreapta credinţă, au năzuit în Strămoşi, au
iubit pe Hristos şi pe Maica Sa mai presus de toate sau ţărâna sacră a
Străbunilor, ripostând eroic împotriva vrăjmaşului, ori au murit martiric, ori
s-au înfrumuseţat isihast sau s-au înălţat mistic a fost peste putinţă de
acceptat, de tolerat, de îngăduit.
De fapt a fost şi este o altă
sentinţă mult mai mare şi mai apăsătoare a chiriarhilor.
Suferinţa Fiiilor Aleşi ai
Republicii Penitenciare, a Clerului liturghisitor privat de dumnezeiasca
Libertate a devenit pentru burghezii Sinodului un uriaş Rug aprins, dar nu cel
spiritual de la Mănăstirea Antim, care înnobila, care strălucea prin erudiţie,
ci cel al Inchiziţiei mistice, pentru ai preface cu aur cu tot în scrum şi în
cenuşă.
De aceea, trădând pe Dumnezeu
şi Neamul, Sfinţii Cerului şi Martirii Pământului, Monahiile alese şi călugării
deosebiţi, cele câteva Cete de Dacoromâni neîncătuşaţi voinţei lor
machiavelice, baronii Sinodului au făcut pact cu Diavolul.
Dincolo de falsificarea
grosolană a trecutului nostru istoric-legendar Oculta internaţională comunistă
împreună cu obedienta ei fiică din România a trecut şi la masacrul viitor al
istoriei, confecţionând, ajustând, întocmind documente false, contrafăcute,
cele dictate, ori cele smulse prin declaraţiile sângelui în urma torturilor
diabolice comise asupra victimelor care unele s-au prăbuşit în cele din urmă
acelui tratament satanic aplicat,
pentru a le substitui adevărului acelor realităţi, astfel ca cercetătorii
viitori să găsească doar ceea ce se află pus cu grijă în Arhivele ţării.
În prima fază a Agiornamentului roşu-ateu, al Arhivelor,
Securitatea-poliţia politică, Regimul ateu, Partidul comunist, Oculta Iluminaţilor internă şi străină nu a
luat în considerare supravieţuitorii torturilor din temniţe ale căror Mărturii
vor mărturisi, vor depune mărturie, vor scoate Adevărul la lumină, vor
reconsidera evenimentele în realitatea lor pură, nu trunchiată despre Calvarul
Naţiunii Române Creştin-Ortodoxe.
Mărturiile Eroilor,
Cuvioşilor, Drepţilor şi Martirilor supravieţuitori ai Apocalipsei româneşti au
zăcut ascunse mai întâi în sufletul mistic neîncătuşat, apoi în manuscrise
strecurate cutremurător şi înfricoşetor, amestecate cu picături de sânge prin
temeliile de bloc, prin temeliile caselor, sub primitorul pământ, sub
rădăcinile falnicilor copaci, pe la diferiţi cunoscuţi temerari, sub diferite
taine şi tainiţe, apoi când s-a rupt digul comunismului au ieşit la suprafaţă
ca nişte adevărate Mărturisiri de Credinţă, ca nişte fascinante Mărturisiri de
Suferinţă, ca nişte cutremurătoare Mărturisiri de Jertfă, ca nişte zguduitoare
Mărturisiri de Iubire faţă de Dragoste, faţă de Libertate, faţă de Cer şi
Pământ, pentru a reîntroniza Adevărul în lumina sa divină.
Dar, aceste Mărturisiri, nu
puţine la număr ci de ordinul sutelor, Mărturisiri sincere, curate, pătimite,
însângerate, înmiresmate de har, de suferinţă inimaginabilă, de trăire mistică
înaltă, de dăruire creştină totală, profundă, isihastă, de iertare mai presus
de fire a călăilor, de o nuanţă ascetică, filocalică nemaiîntâlnită, de o
lumină sofianică pogorâtoare parcă din cer, ruşinau social, stânjeneau istoric,
acuzau juridic, înfierau moral, tulburau caracterele, ameninţau conştiinţele,
prefăceau, cerneau cunoştinţele.
Puteau compromite total
ideologia iluminată atee
marxist-leninist-stalinistă.
Puteau condamna definitiv
Regimul totalitar trecut care a excelat prin originea şi avatarurile
cumplitelor experimente pedagogige
denumite reeducare.
Puteau înfiera şi actualul
regim totalitar la fel de fidel şi la fel de roşcat prezentul demagogic
umanitarist.
Puteau de asemenea să rescrie
Istoria concentraţionistă, să o aşeze în hotarele Adevărului care, ar fi adus
regrete, căinţă, dar şi demnitate Naţiunii noastre creştine.
Puteau să aşeze deţinuţii
prigoniţi religios şi pe cei politici fiecare pe treapta măsurii conştiinţei şi
faptelor lor jertfelnice, mărturisitoare, pilduitoare.
Puteau aşeza Omul prigonit,
persecutat, pe fiecare în rândul Cetei sale creştine.
Puteau ctitori un magistral
Phanteon al marilor Eroi: Dascăli, Conducători, Militari.
Puteau îmbogăţi şi înfrumuseţa
Sinaxarul Sfinţilor, Martirilor, Muceniţelor.
Puteau renaşte trăirea
ortodoxă ca în sânul Creştinismului hristic-apostolic.
Înţelepţii cruzimii şi-au reluat însă măsurile de rigoare şi finale
totodată recondamnând, reînfierând şi „legalizând”
prin crucificare atât Adevărul
cât şi pe mărturisitorii lui rămaşi în viaţă, ori trecuţi în Cartea Vieţii
Domnului, până la Judecata de Apoi, prin Legea-fără-de-lege 217/ 2015, cerută
de o asociaţie defăimătoare, anticreştină şi antiromânescă în egală măsură, dar
foarte generos plătită de statul antinaţional, anticreştin, din bugetul
poporului debusolat, maltratat şi obidit, căruia i-a ferecat Elita Spirituală
Călăuzitoare, după cum afirmă răspicat şi Conu Măldărescu:
„ Am auzit că în ţara mea dreptatea a fost
ferecată în verigă. Am auzit că în ţara
mea, a fi patriot constitue infracţiune... Am auzit că în ţara mea valorile
naţionale sunt vânate, re-condamnate şi re-ucise de gestapo-n.k.v.d.-istul de
serviciu de la I.N.S.H.R.-E.W., care <<face
legea>> în România...”
(Ion Măldărescu, Pentru Neamul şi
Pământul românesc. ART-EMIS, 30
Septembrie-2017)
Aşadar, recomandările celor care „fac
legea” sunt: re-condamnările pentru Seniori şi condamnările pentru Urmaşi,
adică Temniţa noastră cea de toate zilele.
TÂRGŞOR
„Cu lanţuri de picioare am
fost trimis la închisoarea Târgşor.
Trupul îmi era legat, duhul
însă nu. Puterea seculară aşa îl
trimetea şi pe Sfântul Ap.
Pavel la Roma şi pe toţi mărturisitorii,
în faţa morţii.”
(VIRGIL MAXIM)
Târgşor a avut cinstea de a fi
o admirabilă mănăstire, ctitorie domnească a ilustrului Voievod al Dreptăţii
Vlad Ţepeş. Cuibărită pe malul stâng al râului Prahova, mănăstirea se
împrejmuia de o pădure fermecătoare care completa sublim mirificul lăcaşului
sfânt alături de curtea chiliilor.
Nepăsarea boierilor deveniţi
ciocoi, a celor cu stare şi desele cutremure au prăbuşit măreaţa ctitorie
voievodală, astfel că, cârpită pe ici pe colo, au făcut-o pulberărie,
închisoare militară, iar după primul război mondial au transformat-o în
închisoare de drept comun, ca o rezervă a penitenciarului Ploieşti.
Comuniştii bolşevizaţi care au
acaparat şi distrus toată orânduirea creştină au promovat închisoarea ca
temniţă pentru elevi în perioada 1948-1951.
Acolo s-a încercat
experimentul de siluire a conştiinţelor fragedelor vlăstare, de pervertire şi
de nivelare a minţilor lor pentru a se arunca neghina marxismului.
Duhul monahal încă se mai
păstra sporadic prin anumite colţişoare tainice pentru a purta de grijă
mănunchiului de tineri care soseau pe jos de la închisoarea Ploieşti.
Iniţial se hotărâse deplasarea
copiiilor pe jos, sub escortă şi cu lanţuri la picioare. Distanţa nu era mare,
de circa 18-20 kilometri, dar fiind foarte anevoioasă, imposibilă, s-a renunţat
la lanţuri.
Ciocli regimului ateu de la
Târgşor s-au ostenit să înfigă în ţărâna sacră a fostei Mănăstiri domneşti,
Crucea reeducării atee, pregătind astfel Cruciada Copiilor frumoşi, cuminţi şi
credincioşi, prin şcoala satanică a dezmembrării, a spălării creerelor
angelice, pentru a smulge grâul crescut înfrăţit şi a lăsa doar neghina lor.
Cruciada Copiilor a urmat la
scurt timp după marea prigoană împotriva Tineretului Creştin Ortodox care, a
declanşat valul miilor de arestări din întreaga ţară, TINEREŢEA ÎNCĂTUŞATĂ,
între 15 Mai 1948 şi lunile următoare.
„Pe data de 4 februarie 1949, elevii au fost direcţionaţi către
închisoarea de minori de la Târgşorul Nou, o mică localitate aflată la circa 20
de km de Ploieşti.” (Constantin I.
Stan, Crucea Reeducării-O istorie a
<<reeducărilor>> în temniţele comuniste din România (1948-1964),
Ed. Christiana, Bucureşti-2010, p. 64)
Mănunchiul de Copiii, Spicele
acelea verzi şi mănoase, doldora de grâu, care pregăteau Pâinea cea spre fiinţă
a Neamului, se legănau în cinstea lor sufletească pentru hrănirea unui întreg
spiritual, paralel cu împlinirea lor de a înţelege esenţialul, de a înflori o
idee măreaţă, de a fi statornic unui crez, de a se înfrumuseţa rodind.
Viaţa, primum vivere..., cum spuneau străbunii traci, ne înfiază nu numai
trăirii, ci mai întâi Menirii, Cinstirii şi în acelaşi grad Slujirii,
Jertfirii, Iubirii şi Învierii ei.
„Copilul, aşa cum spunea monahul contemporan Ignatie Marica, vărul
meu, este Mugure de Dumnezeu!”, adică
vlăstarul în trunchiul căruia va creşte sufletul veşniciei şi-n strălucirea
căruia se va reflecta Frumuseţea pururea a lui Dumnezeu.
Un alt monah pe care l-am
cunoscut şi-l preţuiesc, Teodor Stănescu de la schitul Aiudului dă mărturie
despre aura unui astfel de Copil frumos şi încarcerat la Târgşor:
„Cel mai tânăr deţinut politic
întemniţat la Tîrgşor a fost fiul sculptorului Romul Ladea. Sculptorul Ladea a
murit şi securistul care avea în urmărire familia Ladea a atentat la pudoarea
Doamnei Ladea şi Doamna Ladea l-a respins. Pentru aceasta i-a arestat copilul
şi l-a băgat în închisoare. Avea doar 13 ani...
Virgil Maxim, spune altfel: „Micuţul Ionel Ladea abia împlinise 12 ani;
era fiul sculptorului Ladea, de la Cluj, cel care a proiectat impresionanta
catedrală timişoreană.” (Virgil Maxim, Imn
pentru crucea purtată. Ed. Antim, 2002, p. 202)
Când a venit în inspecţie Nicolski
la Târgşor, reia vorba monahul Teodor, şi l-a văzut aşa zglobiu, frumos, plin de
viaţă, l-a întrebat:
-Şi tu eşti deţinut politic?
La care băiatul, ţanţoş, i-a răspuns:
-Nu am fost, dar acuma sunt.
Deci la Târgşor au fost întemniţaţi copiii,
elevii, la Piteşti-studenţii, la Gherla-muncitorii şi ţăranii, la
Sighet-înalţii politicieni din ţara noastră, iar la Aiud, aicea, a fost
întemniţată elita intelectuală a neamului nostru românesc. Ceea ce a avut mai
bun şi mai sfânt neamul nostru românesc, aici au fost întemniţaţi. Din cauza
aceasta, Părintele Iustin Pârvu socoteşte Aiudul ca fiind Athosul românesc.
Aici s-a jertfit ceea ce a avut mai sfânt şi mai bun neamul nostru românesc.” (Graţia Lungu Constantineanu, Părintele Iustin Pârvu-ctitor şi părinte
duhovnicesc. Ed. Haritina, Iaşi-2009, p. 69)
Sufletele sutelor de
Copii-Cruciaţi, circa 800, deşi fragede, aveau tăria de bambus, care nu puteau
fi frânte uşor de cerbicia celor instruiţi la penitenciarul Suceava.
În trupurilor lor firave
mocnea spre erupţia vieţii în hatul ei angelic, vulcanul adolescenţei care nu
avea stăvilar, privind impunerile, interdicţiile, supunerile.
Biblioteca şcolii de reeducare era dotată cu cărţi şi broşuri
ideologice marxiste, precum: „Manifestul
Partidului Comunist, (editat în 1848), opera
pedagogică a lui Macarenko, romanele Învierea scris de Lev Tolstoi, ori Desculţ
aparţinând lui Zaharia Stancu...,-Scânteia.” (Corneliu Balla, „Reeducat la Târgşor”, în Memoria, nr. 3 (32), 2000, pp. 101-103)
În afara cursurilor în sala de studiu, lectorii-reeducatori,
le completa cunoştinţele în celule, vorbindu-le despre neexistenţa lui Dumnezeu
şi de pronia marism-leninismului în
istoria lumii.
Conferinţele needucaţilor
proletari-lectori deşi paşnice, sub
intonarea funestei „Internaţionala”,
au: semănat vânt şi au cules furtună.
Între gângavii conferenţiari se
împleticea şi ofiţerul politic Burada, un individ incult, încrâncenat, dur,
negricios, stâlcit, „despre care se
vorbea că fusese cu ani în urmă deţinut de drept comun într-o închisoare din Craiova.” (Gheorghe Andreica, Târgşorul Nou. Închisoarea minorilor: 1948-1950, Ploieşti, Ed.
Printeuro, 2000, p. 21-22)
După expunerea greoaie pentru
el şi chinuitoare pentru minorii-cursanţi, încheia cu aceeaşi frază bombastic: <<Anglo-nord-Americanii vor un nou
război. Tovarăşi, acum sunt două slagăre:
socialist şi imperialist, dar slagărul
socialist va învinge slagărul imperialist.>>
(ibid., p. 16)
Total inculţi, total
nepregătiţi pedagogic, lectorii cu
golul lor-vidul dureros, plin de
carenţe au făcut ca prelegerile scârţâite să se întoarcă împotriva lor, astfel
că toată truda lor s-a sfărâmat în faţa bolţilor senine ale acelor Copii
cereşti.
„La reeducarea de la Târgşorul Nou au participat puţini elevi din
totalul de 800 sosiţi din întreaga ţară.” (Constantin I. Stan, Crucea Reeducării..., p. 71)
De fapt Providenţa l-a ales pe
tânărul deţinut politic religios, Virgil Maxim, „promovat” mai devreme de regimul Antonescu, să salveze Copiii
Crucii.
„Memoriei lui Virgil Maxim,
omul cu suflet ales, prin rugăciunile şi sârguinţele căruia Dumnezeu s-a
îndurat şi n-a îngăduit ca sufletele de copii, în închisoarea Târgşor adunate,
să fie înşelate de satanica minciună marxist-leninistă ci prin cuvântul şi
exemplul lui, călăuzindu-i pe tineri, i-a învăţat să nu aleagă <<nivelul
de trai>> ci calea vieţii, către Hristos.” (Constantin Iorgulescu, Târgşor 2008, Comemorare la 60 de ani,
p. 5)
Ca un frate mai mare al
Copiilor încarceraţi, al camarazilor săi mai mici, Virgil Maxim, care-i aştepta
împlinise 26 de ani. El avea Licenţa luată
la Academia Aiud. Când a văzut şirurile de vlăstare ce râdeau în soare
împrăştiind lumină în jurul lor, ştia că fusese trimis acolo de Providenţă: „Am înţeles de la început că nu trebuie să
mă salvez pe mine, ci voi avea răspundere faţă de o comunitate de suflete.”
(Virgil Maxim, Imn pentru crucea purtată.
Ed. Antim-Bucureşti, 2002, p. 193)
Despre capodopera lui Virgil
Maxim, de mare referinţă ortodoxă, teologic-spirituală, Părintele Ioan
Negruţiu, un alt mare preot cu
închisoarea satisfăcută, mărturisea în Prologul ei: „O idee străbate de la un capăt la altul această lucrare: asumarea conştientă a suferinţei ca mijloc
de purificare şi oferirea fiinţei purificate lui Dumnezeu, ca jertfă de
ispăşire pentru păcatele neamului.”
Înflăcăratul naţionalist
creştin Virgil Maxim, întemniţat de un regim ateu-totalitar, a înţeles că
prioritatea numărul unu a luptei generaţiei sale nu este de ordin social,
economic, politic ori naţional, ci de natură spirituală-cea a mântuirii
sufletelor.
Trebuia înfruntat asediul lui
satan nu cu revoltă, ci cu ajutorul lui Dumnezeu.
Virgil Maxim şi-a început
perioada de pregătire, prin post, rugă, nădejde, credinţă şi dragoste în
ajutorul Celui de Sus, făcând din mărturisirea sa însăşi condiţia vieţii veşnice. Ştia că în Planul Divin rânduit de
Mântuitorul Hristos, el avea o anume alegere şi chemare. Şi-a notat ideile
principale, înveşmântându-le în straiele divine al dumnezeiescului Pavel,
brodate de versetele 1-8 ale capitolului 13 din Epistola către Romani, care
stipulează supunerea faţă de stăpâniri, comentând verset cu verset:
„1. Tot sufletul să se supună
înaltelor stăpîniri, căci nu este stăpînire decît de la Dumnezeu; iar cele ce
sînt, de Dumnezeu sînt rînduite.
2. Pentru aceea, cel ce se
împotriveşte stăpînirii se împotriveşte rînduielii lui Dumnezeu. Iar cei ce se
împotrivesc îşi vor lua osândă.
3. Căci dregătorii nu sînt frică
pentru faptă bună, ci pentru cea rea. Voieşti, deci, să nu-ţi fie frică de
stăpînire? Fă binele şi vei avea laudă de la ea.
4. Căci ea este slujitoare a lui
Dumnezeu spre binele tău. Iar dacă faci rău, teme-te; căci nu în zadar poartă
sabia; pentru că ea este slujitoare a lui Dumnezeu şi răzbunare a mîniei Lui,
asupra celui ce săvîrşeşte răul.
5. De aceea este nevoie să vă supuneţi, nu numai pentru mînie, ci şi
pentru conştiinţă.
6. Că pentru aceasta plătiţi şi
dări. Căci (dregătorii) sînt
slujitorii lui Dumnezeu, stăruind în această slujire neîncetat.
7. Daţi deci tuturor cele ce sînteţi datori: celui cu darea, darea; celui
cu vama, vamă; celui cu teama, teamă; celui cu cinstea, cinste.
8. Nimănui cu nimic nu fiţi
datori, decît cu iubirea unuia faţă de altul; că cel ce iubeşte pe aproapele a
împlinit legea.
Luând primul slogan comunist, care propagă
ura între oameni, până la uciderea în masă a celor ce se împotrivesc acestei
stăpâniri satanice care abdică pe faţă de la recunoaşterea lui Dumnezeu şi
renunţă la iubirea de aproapele, am făcut un rechizitoriu al concepţiei
ateo-materialiste. L-am pus faţă în faţă cu versetele 9 şi 10 din acelaşi
capitol:
9. Pentru că (poruncile): Să nu săvîrşeşti adulter, să nu ucizi; să nu
furi; să nu mărturiseşti strîmb; să nu pofteşti... şi orice altă poruncă ar mai
fi se cuprind în acest cuvînt: Să
iubeşti pe aproapele tău ca pe tine însuţi! (Porunca atunci era
reciprocă: şi pentru sine şi pentru aproapele... Ulterior aproapele s-a emancipat. n.a.)
10. Iubirea nu face rău aproapelui; iubirea este deci împlinirea legii.
Am încheiat spunând că nu voi consimţi
acţiunea de reeducare, nu voi aplauda sau aproba cu nimic din ceea ce este împotriva
conştiinţei mele creştine şi româneşti...
Când am sfârşit, elevii păreau halucinaţi.
Simţeam deruta şi încrâncenarea directorului... Am întins subdirectorului, mai
aproape de mine, cele două pagini cu ideile prescurtate, intitulate: Mărturisire în cadrul programului de
reeducare de la Târgşor, 1948.” (Virgil Maxim, Imn pentru crucea purtată..., p. 196-197)
După această fulminantă
Mărturisire, directorul şi-a întărit vigilenţa, ameninţând. Cruciada Copiilor
s-a mărit cu încă 200 pe la începutul lunii August, iar din Toamnă, „aproape zilnic până în primăvară, soseau
grupuri de elevi între 12 şi 18 ani, din toate părţile ţării. Slăbiţi,
timoraţi, unii bolnavi, dar cu ochi de lumină dulce, ca nişte îngeri blânzi în
faţa cărora îţi venea să cazi în genunchi şi să le săruţi aripile nevăzute,
care fâlfâiau neputincioase pentru zborul spre înaltul din care coborâseră.
Simţeam că pentru ei mă adusese Dumnezeu
aici.” (ibid., p. 198)
Cruciada Copiilor de la
Târgşor a împrăştiat norii negrii, a spulberat potopul ce se anunţa vijelios, a
topit bruma timpurie, risipind într-un iureş toate ameninţările.
Firavii Vlăstari Valahi şi-au
împodobit sufletele cu surâsul din astre, sădind Copacul Crucii spre marile
chemări albastre, acolo unde Dacoromânia lor şi a noastră a celor care am mai
rămas în picioare, va primi angelica Schimbare la faţă-Taborica minune!
Cerul de deasupra temniţei se
pogoară în ochii lor de Voroneţ şi-n ruga curată de mulţumire, prelinsă în
mâinile aprinse de Copil.
„Mîini de copil, suavă pîlpîire,/ mîini de copil, zbor alb de
porumbel,/ furate din icoane cu inel,/ curse de pe zid de mînăstire...// Ce
meşter bizantin cu sfînt penel/ va dat cleştarul stelelor subţire?/ Din crengi
de-april v-aţi rupt şi din potire,/ sau cel dintîi omăt v-a smuls din el?// Mîini
de copil cu-o rază-n orice deget,/ cu limpeziri de crin şi zurgălăi,/ ah,
mîine, îngeresc copil suleget,/ pe cine-or să dezmierde crinii tăi?/ Pe cine-or
să lovească fără preget/ şi-n rugul cui vor pune vîlvătăi?”(Radu Demetrecu
Gyr, Mîini de copil, din ciclul Anotimpul Umbrelor)
Tuturor prietenilor mei bucurii,
binecuvântări, bunevestiri!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu