Razboiul
dintre Statele Paralele
moldo-valah
si euro-atlantic, fiecare legitim de o parte sau cealalalta a Carpatilor,
aminteste de Razboiul religios de treizece de ani dintre catolici si
protestanti in Sfantul Imperiu Roman, cel de Secesiune dintre catolicii si
protestantii in SUA, dintre hindisii si mahomedanii in India, catolicii si
protestatii in Irlanda, crestinii si musulmanii in Sudan, catolicii,
ortodocsii, islamicii in fosta Jugoslavie, ortodocsi si catolici in Ucraina
etc..
Totul e
pasnic in UE/NATO, dar sunt deja cinci milioane de romanii victime colaterale,
pe locul doi in lume, dupa Siria in razboi, care s-au refugiat, bajenit in
occident, si refuzul premierului partidei ortodoxo-comuniste moldo-valahe PMR,
PCR, FSN, PSD, Vasilica-Viorica Dancila, de a vorbi in Parlamentul European, la
Bruxelles, de a pune pe ordinea de zi vizita papei Francisc in anul
Centenarului si beatificarea a şapte episcopi greco-catolici morţi în faimă de
martiri sub regimul ortodoxo-comunist. Asta da apa la moara atat acelor
occidentali, care-i vad pe ortodocsi incompatibili cu catolicii, cat si
autohtonistilor moldo-valahi, care abia asteapta sa scape de Europa pe care nu
o intaleg si de aceea nu o accepta.
Romania Mare
este ideea Scolii Ardelene, a Bisericii Unite cu Roma, si a faptei Regatului.
Cardinal (din 1969) Iuliu Hossu a citit la 1 dec. 1918 din însărcinarea Marelui
Sfat Național Român, mulțimilor adunate la Marea Adunare Naționale de la Alba
Iulia, proclamația de unire a Transilvaniei cu Regatul României. In afara de
episcopii martiri trebuie pomenit si secretarul Adunării Naționale de la Alba
Iulia, preotul greco-catolic Z. Paclisanu, ucis la Jilava. Dar daca ardelenii
credeau ca moldo-valahi se vor coace, occidentaliza, regatenii le lichideaza
Biserica, reorienteaza 2000 de biserici spre Bucuresti, merg si azi pe linia
lui Ceausescu, care i-a spus papei Paul VI cu privire la Biserica Unita:
"o socotim irevocabil închisă pentru totdeauna. E o problemă religioasă
dar și de stat. Pentru noi nu există. Luați act că nu vom renunța la a veghea
la unitatea poporului român.“ vezi Stenograma convorbirii dintre Nicolae
Ceauşescu şi Papa Paul al VI-lea, p. 183-193, in:
https://www.academia.edu/27240914/Romania_2015
http://viorel-roman-bremen.over-blog.de/2017/12/stat-de-drept-ortodox/occidental.html
http://viorel-roman-bremen.over-blog.de/2015/09/statul-roman-stat-mafiot.html
http://viorel-roman-bremen.over-blog.de/2018/01/leviathan/nr.87.html
www.viorel-roman.ro
Bangkok la 12 februarie 2018
Razboiul dintre Statele Paralele /
opinii
XY: Pe youtube sunt puse comentariile unora care sunt
complicii popularilor europeni. Sa ne reamintim de minciuna spusa de Basescu
precum ca in Constitutie suspendarea si demiterea presedintelui de catre
parlament nu e prevazuta, drept care Karl Peter Schwarz si altii de teapa lui
au lansat gogomania "putsch parlamentar“. Iar prezumtia de nevinovatie e
valabila peste tot - e vorba de cea a celor inca necondamnati. Altfel orice
procuror poate scoate pe tusa orice demnitar cand vrea. Tocmai acum iese la
iveala cum procurorul sef DNA a cerut "faceti-i un dosar lui X, are sanse
sa fie prim ministru si va pune ministru al justitiei pe Y, ceea ce ar fi rau
pentru DNA". Unde scrie exact, in ce act normativ, ca pentru parlamentari
si demnitari se aplica prezumtia de VINOVATIE si ca orice om politic e la mana
procurorilor? Oricum, si daca e asa, atunci chiar ca nu mai avem ce face in UE.
De reamintit ca prezumtia de vinovatie este apanajul INCHIZITIEI!
VR: Cultura politica difera de la o tara la alta si in
occident. Mai recent, Christian Wulff presedintele Germaniei a fost la un hotel
cu un prieten, nu a fost clar cine a platit. El demisioneaza. Justitia l-a
gasit nevinovat. Mai de mult, seful guvernului bavarez face o excursie invitat
un prieten din copilarie, demisioneaza. Presedintele francez Sarkozy face o
excursie invitat de un prieten, nu demisioneaza etc. Totusi un demnitar,
parlamentar condamnat e in vest, insuportabil. Daca asupra unui functionar de
stat, Beamte, pluteste o indoiala, el poate deschide o actiune inpotriva sa.
Azi legislativul si executivul, coordonate de PSD, daca obtin controlul asupra
justitiei, dispare departajarea clara a celor trei puteri in stat din
democratia de tip occidentala, catolica. Asa zisul puci parlamentar al
premierului Ponta viza mai mult decat atata, chiar si Presedentia, institutie
quasi divina in cele mai mari tari ortodoxe, Rusia si Romania. Avand in vedere
traditiile politice catolice si ortodoxe incompatible, antagoniste de o mie de
ani, e imposibil, de spus, ce-i bine sau rau, sau daca UE/NATO n-ar trebui sa
respecte devalmasia valaha, ca o alta cultura politica, care a fost numai
mascata cu succes de marxism, o ideologie de sorginte occidentala, in vremea
Razboiului Rece, in spatele Cortinei de Fier, si astazi e din nou vizibila. Un
paradox.
http://viorel-roman-bremen.over-blog.de/2017/12/stat-de-drept-ortodox/occidental.html
http://viorel-roman-bremen.over-blog.de/2018/01/leviathan/nr.87.html
www.viorel-roman.ro
Bangkok la 13 februarie 2018
Autohtonistii / national sau
international
au inlocuit
paradigma clasica, burghez sau proletar, bogat sau sarac, dreapta sau stanga,
lupta de clasa. Socialismul national sau libertatea individuala fara granite e
la ordinea zilei si in Stat Paralel Ilegal, care simplifica aceasta departajare
politica, maniehista.
Ai nostri,
dreptcredinciosi contemplativi, jerfelnici si smeriti in devalmasia valaha,
socialista, dupa Dragnea & Tariceanu, sunt agresati de libertatea
individualista si rationalitatea companiilor internationale, de societatea
civila straina de neam si tara, platita de speculantul Sörös. Se stie inca die
vremea Imperiului Roman ca fara libertate si responsabilitate individuala se
instaleaza treptat dar sigur marasmul colectivist, socialist, paternalist si
clientelar, de aceea cu riscul de a ma repeta in avalansa contributiilor
personale, ale prietenilor sau a celor cu alte pareri, atrag atentia asupra a
doi reprezentanti a tinere generatii din Rusia si Romania, cele mai mari tari
ortodoxe, care n-au trait in Lagarul moscovit cu granite inchise, cu pumnul
marxist-leninist in gura, cu teama, cenzura si autocenzura. Ei au curajul celor
liberi, care n-au suportat indobitocirea colectivista cu larg caracter de masa,
de aceea sa le retinem numele in asteptarea unor noi capodopere.
Andrei
Swjaginzew, regizor rus din Novosibirsk, prezinta in „Leviathan“, dupa BBC,
unul din cele mai bune filme ale sec. 21, Premiul Cannes pentru cel mai bun
scenariu, Leul de Aur etc., puterea despotica nationala. Simfonia dintre Stat
si Biserica, clientelismul si paternalismul asfixiant, care-l fac pe
ruso-pravoslavnic supus, obedient in fata monstrului biblic este cu atat mai
apasatoare cu cat in vremea Razboiului Rece exista inca o speranta.
Lucian
Davidescu, membru fondator al ERCAS European Research Centre for Anti-Corruption
and State-Building (ERCAS) http://riscograma.ro, radiografiaza si ne prezinta
fara perdea monstrul inocent, Leviathan-ului feudal, fanariot de pe malurile
Dambovitei:
„Sub
tencuiala unui stat modern scârţâie din toate proptelele - vechi şi noi - o
şandrama feudală. Sistemul de funcţionare e suveica post-privilegiu-tribut.
România nu
este stat social. Din 40%, cât sunt cheltuielile publice ca procentaj din PIB,
doar jumătate merg către pensii, Sănătate sau Educaţie. Cu o administraţie în
cote rezonabile, România ar putea avea chiar excedent bugetar.
Nu este nici
stat capitalist. Pentru fiecare leu investit, o companie trebuie să plătească
încă un leu taxe şi mită, să stea la coadă, iar la sfârşit să fie umilită
pentru îndrăzneală. Iar pentru fiecare leu dat ca salariu net, trebuie să
plătească încă un leu, în numele solidarităţii sociale.
Surpriză!
Tot în două împarte şi statul banii adunaţi. Doar că, pentru fiecare doi lei
încasaţi, un singur leu acoperă cheltuielile sociale. Celălalt leu, adică cele
20% din PIB care nu ies la socoteală, reprezintă banii care finanţează statul
clientelar, fie că e vorba de salarii, cheltuieli curente sau investiţii.
Chiar şi
puţinele cheltuieli necesare trec printr-un filtru feudal: suveica
post-privilegiu-tribut. Ce înseamnă asta? Toţi şefii administrativi, până la
nivel de director sau chiar mai jos, sunt numiţi nu pentru a urmări interesul
public, ci pentru privilegiul de a colecta fonduri în nume propriu. Din care să
verse o parte înapoi ca tribut.
Mai are rost
să le cerem performanţă? Chiar dacă ar fi în stare să o obţină, i-ar aştepta o
singură soartă: mazilirea. Să le cerem să elimine economia neagră? Păi, ei sunt
însăşi economia neagră! Ei garantează circuitul public-privat al fluxurilor de
bani care urcă de la cel mai mărunt nivel al corupţiei până la cel mai înalt
nivel politic.
Sunt doar
două diferenţe între feudalismul medieval şi cel contemporan. Prima diferenţă:
„mijlocul de producţie" principal nu mai este privilegiul agricol, ci un
privilegiu al taxării - fie ea legală sau ilegală.
A doua
diferenţă: la vârf nu există un „Domn", ci doar un sistem de privilegii
care se autoperpetuează şi care funcţionează ca o inteligenţă colectivă. Are o
strategie de conservare, îşi trimite reprezentanţi la vârf pentru a-i servi
interesele şi distribuie eficient sarcinile în interior.
Cum arată
ierarhia:
I. Clasa
politică. Luaţi individual, politicienii nu realizează exact ce caută acolo.
Ştiu doar atât cât e nevoie să ştie: că au ceva datorii, câţiva prieteni şi o
organizaţie de partid pe care trebuie să o răsplătească.
II.
Structurile de forţă. De la judecători până la jandarmi, toţi reprezintă linia
de fidelitate care trebuie să păstreze lucrurile aşa cum sunt acum. Cel mai mic
salariu de aici e mai mare decât un salariu bun de profesor sau medic. Cea mai
mică pensie specială este mai mare decât o pensie bună de profesor sau de
medic.
III. Masa de
manevră. De la sutele de mii de funcţionari angajaţi pe posturi inventate până
la beneficiarii de ajutoare sociale pentru nevoi fictive. Rostul lor este să
îşi înţeleagă statutul semiprivilegiat şi să tacă.
IV. Baronii
locali. Fac reglajul fin între nevoile de hrană ale caracatiţei şi nevoile
reale de finanţare ale comunităţilor. Direcţionează fondurile în aşa fel încât
să menţină o stare permanentă de dependenţă.
V. Clienţii
fondurilor publice. O nouă castă socială, care a înţeles sistemul şi l-a
încălecat din fugă. Un calcul cinic le-a demonstrat că e mai rentabil aşa decât
să faci afaceri cinstite. Ei au dat tonul creşterii în spirală a cheltuielilor
publice până la nivelul de acum, la care nu mai pot fi susţinute. Şi - ca
într-un joc piramidal -, ca să nu cadă sub propria greutate, trebuie să
găsească pe cineva care să achite nota de plată.
VI. Poporul.
Mărim dijmele sau tăiem simbriile?“
http://viorel-roman-bremen.over-blog.de/2018/01/leviathan/nr.87.html
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu