luni, 26 februarie 2018

PE SCENA







PE SCENA

Era o zi de toamna tarzie, frunzele ruginii cazusera din copaci. Asteptau cu nerabdare sa vina primavara sa inverzeasca din nou. Eram pe leptop si ma uitam daca primisem mesaje. Se aude batai in usa ,deschid usa era prietenul meu Vasy Condras imi spune:
- Hai sa mergem. Ai auzit?
- Ce sa aud Vasy?
- Mergem la casa de cultura in Oravita. Trebuie sa iei chitara si amplificatorul pentru ca o sa cantam in program. Acolo azi e spectacol si am fost si noi invitati sa cantam.

Am plecat cu el, am luat un taxi si am ajuns la casa de cultura. Acolo lume multa si pe scena canta "Pasarea Colibri" condusa de solistul vocal Baniciu.

Toti cei care cantau pe scena faceau proba la instrumente, reglau sonorizarea. Eu cu Vasy, singuri asteptam in culise.  Deodata apare  si se apropie de noi prietenul nostru Cristi Buica. Noi de obicei eram primi care cantam pe scena. Am intrat, am luat chitarile si am inceput sa cantam. Prima melodie merge snur. Cantam un Swing, se termina melodia…, aplauze. Ma uit la Vasy, zambea. 

Incepe a doua melodie "Pustiu, cu usile inchise", nu se auzea nimic in sala. Spectatorii ascultau in tacere de parca isi spuneau: Pacat ca se termina melodia! Aplauze, si am iesit de pe scena. In foaier ne-a intampinat un spectator care ne-a zis ca sa auzit foarte bine. ‘Bravo voua baieti!’, apoi imi spune ca in sala in primele randuri, mai la margine era un batran care, cand a-ti intrat pe scena si va  vazut pe voi,,,,,, lacrimile au inceput sa-i curga si le-a spus nepoteilor de langa el, ‘Baieti astia doi ii cunosc din tinerete si intodeauna ii ascultam si ii ascult cu multa placere! Ei canta la fel de bine ca-n tinerete. Nu ma gandeam sa am bucuria sa-i mai ascult.

Niciodata nu credeam ca eu baiatul timid din Ciudanovita o sa ajung sa cant cu Vasy.

Stau acum si scriu. E atata liniste in noapte, o noapte rece de iarna si eu visez…, la clipele petrecute pe atatea scene din tara. Am avut ocazia sa cant cu doamna Ana Munteanu la Geoagiu Bai. Era sala era plina ochi de spectatori si se aude incet; ‘re major’ si canta Doamna Ana Munteanu, “ Tradafir cu creanga in apa” , in sala..., liniste. Nici musca! Ascultau uimiti la vocea ei placuta .!


Ion Petru

Oravita 27.02.2018










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu