"Sindromul
Hamburg”: un film profetic din 1979 despre pandemia de azi?
Când am urmărit filmul parcă aveam un deja
vu la ceea ce se întâmplă astăzi, în 2021, privind măsurile sanitare de
restricții, anularea libertăților cetățenești și de vaccinare. Filmul a fost
prezentat în 1979 ca produs cinematografic SF, dar acum în 2021, pelicula pare
cât se poate de reală și de un naturalism crud.
În original, filmul are denumirea ”Die
Hamburger Kreinkheit” și este regizat de Peter Fleischmann.
Tema
filmului este antrenantă.
Autoritățile sanitare din Hamburg
înregistrează un fenomen alarmant: zeci de oameni sunt găsiți morți fără o
cauză evidentă, în poziția embrion.
Pe măsură ce numărul victimelor crește,
apar o serie de întrebări incitante cu privire la natura și originea bolii
misterioase. Panica galopantă și măsurile de carantină puternice transformă
Germania într-un lagăr medical, iar societatea trăiește o stare de teroare și
confuzie.
Este un film despre o pandemie crudă, care
remodelează toate convențiile genului, creând o lume a disperării existențiale.
Regizorul filmului este Peter Fleischmann
care a studiat la Institutul german de film și televiziune din München și la
Institutul pentru Studii Cinematografice Avansate (IDHEC) din Paris. Premiera
germană a filmului a avut loc pe 23 noiembrie 1979.
Filmul este o producție comună
germano-franceză de Hallelujah-Film München, Bioskop-Film München, Terra
Filmkunst Berlin, SND Paris și ZDF .
Joacă actori cunoscuți în epocă, ca Helmut
Griem, Ulrike Tilo Prückner sau Carline Seiser.
Atunci când apar mai multe decese
inexplicabile la Hamburg, în care morții decedează fără simptome ale bolii și
se găsesc într-o poziție embrionară, departamentul de sănătate reacționează
dur: toate persoanele de contact ale morților sunt plasate în carantină
strictă, chiar și suspiciunea de contact este suficientă pentru carantinare și
închiderea în lagăre închise emetic de către echipele de medici îmbrăcate în
combinezoane. Cei sănătoși și nevaccinați sunt închiși în lagăre medicale.
Mass-media plătită de stat va vorbi în
curând pe larg despre boala Hamburg și contribuie la susținerea panicii și a
restricțiilor.
Description: Description:
http://www.napocanews.ro/wp-content/uploads/2021/03/images-1.jpg
Toată lumea este obligată să poarte măşti
de protecţie și este închisă în case. Nemţii sunt vaccinaţi cu forţa de către
armată și poliție.
Cine nu se vaccinează este considerat
infractor de către societate şi autorităţi. Nevaccinaţii sunt vânaţi în toată
ţara.
Cei
sănătoşi sunt arestaţi şi vaccinaţi în lagăre medicale.
Peste Germania se instaurează o dictatură
sanitară cruntă. Cei sănătoşi sunt consideraţi bolnavi dacă nu se vaccinează,
iar cei bolnavi sunt considerați sănătoşi dacă se vaccinează. Virusul crează o
psihoză.
Cei
vaccinaţi îi consideră nebuni pe cei sănătoşi şi nevaccinaţi.
Cei care nu se vaccinează însă sunt
hăituiți și făcuți nebuni de către autorități.
Nimeni nu trebuie să scape de restricţii
şi măsurile sanitare, care restrâng total drepturile şi libertăţile
cetăţeneşti.
Democraţia a fost suspendată sine die. În
carantină, medicul Sebastian, vânzătorul de cârnați Heribert și introvertita
Ulrike se cunosc.
Heribert își planifică evadarea din
carantină, iar Ottokar, care depinde de un scaun cu rotile, îi ajută din afară.
Cei patru reușesc să evadeze și să
părăsească Hamburgul pe un drum care duce spre sud chiar înainte de blocarea
finală. Într-un sat abandonat, unde morții zac pe stradă, Heribert părăsește
grupul după o ceartă. În timp ce caută satul, îl întâlnesc pe Fritz.
Acesta panicat încearcă să evite orice
contact cu ceilalți, dar oricum se alătură grupului. Frica și neîncrederea
domină societatea germană. Grupul îl cunoaște pe Alexander, care în tot haosul
își îndeplinește cu calm rolul de fugar într-o rulotă.
De atunci, grupul va călători mai departe
cu rulota. Când ajung la Lüneburg, orașul este deja înconjurat de armată,
poliție și medici.
Între timp, Heribert încearcă să facă
afaceri cu camionul său pentru mâncare. Sebastian și Ulrike se separă de grup
și încearcă să ajungă în oraș pe jos.
Regizorul surpinde stări haotice,
frământări, panică și abuzuri medicale.
Autoritățile încearcă să conțină boala
prin vaccinări forțate. Sebastian, care își caută sora, își găsește doar
apartamentul abandonat și moare acolo la scurt timp după aceea.
Description: Description:
http://www.napocanews.ro/wp-content/uploads/2021/03/image-w1280.jpg
În fim este surprinsă o petrecere cu
beneficiarii bogați ai pandemiei, care mănâncă, beau, petrec și fumează pe sub
masca de protecție, lăudându-se cu afacerile uriașe pe care le realizează în
urma măsurilor și restricțiilor pandemice.
Bogații nu doresc să se oprească pandemia
pentru că ar fi sfârșitul veniturilor uriașe obținute prin speculă.
Psihoza restricțiilor din film ne
surprinde cu celebrele măști, vizete, combinezoane medicale și vaccinările cu
forța.
Cei
care nu au fost vaccinați sunt încă căutați de poliție.
Tânăra Ulrike este prinsă în munți de
cerberii sanitari pentru a fi vacinată.
Fuga de autoritățile sanitare și
polițienești pare că nu duce la eliberarea grupului de psihoza bolii și a
restricțiilor. Finalul filmului este premonitoriu.
Ultimii fugari din carantina de la Hamburg
sunt vânaţi de elicopetere medicale prin pădurile de brazi ale Alpilor pentru a
fi prinşi de medicii militari îmbrăcaţi în combinezoane albe, cu masca pe
figură ca să fie duşi cu forţa la centrele de vaccinare.
Scapă de vaccinare doar câţiva ţărani
izolaţi şi rătăciţi pe crestele munţilor, care cântă celebrele melodii bavareze
şi tradiţionale din poveștile cu Heidi.
Un bătrân cu o halbă de bere în mâna
clamează că pandemia a adus o noua formă de fericire în lume.
Nicio asemănare cu ceea ce se întâmplă
peste 42 de ani în Europa anului 2021?
Sursa: RADU GABRIELA
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu