duminică, 27 februarie 2022

Marin Sorescu - PE FRONT

 



Marin Sorescu (n. 29 februarie 1936, Bulzeşti, Dolj – d. 8 decembrie 1996, Bucureşti)

 

PE FRONT

 

~*~

 

Când s-a întors de pe front

Fratele meu mi-a povestit un episod

Care-mi tot revine în gând

În aceste zile, nu ştiu de ce.

 

În timpul vreunei ofensive,

Răniţii din primele rânduri

Răsăreau dintre copaci

În balta lor de sânge şi jale,

Ca un fel de pete de licheni,

Arătând direcţia frontului.

 

Unii erau zdrobiţi rău,

Nu se mai puteau mişca

Ţipau şi cereau apă,

Îşi spuneau adresa

Şi rugau să li se comunice

Împrejurarea tristă.

Alţii, cu arma lângă ei,

Voiau să-şi pună capăt zilelor,

Dar nu mai puteau

Să ajungă la armă.

 

Auzeai de peste tot

Cum se roagă de soldaţii cenuşii

Încruntaţi pe baionetă

Mergând cu pas hotărât

Şi cu credinţă în Dumnezeu:

“Împuşcă-mă, camarade!”

Se ruga stins muribundul

Şi fratele meu adaugă:

Odată chiar m-am oprit lângă unul

Care zăcea sub un copac

Cu burta zdrobită de un obuz

“Împuşcă-mă, camarade!

Să se termine mai repede.”

 

Văzând care-i situaţia

Chiar mi-am pregătit arma,

Dar m-am uitat o dată la faţa lui

Ca de copil, ochii noştri s-au întâlnit o clipă

Şi-am luat-o la fugă.

-Te rog,

-Nu pot, camarade, să fiu călăul tău

Lasă, acum vor veni brancardierii

Te vor duce la spital, poate scapi,

Mare e Dumnezeu.

 

Mă gândesc ce inimă tare

Trebuie să aibă şi Dumnezeu,

Dacă poate vedea atâta durere

La răniţii uitaţi sub copaci.

 

~*~

25.XI.1996

 

MARIN SORESCU

PUNTEA (ULTIMELE)

Editura CREUZET, 1997

 

 

 

Cu respect,

Valentin-Nicolae Bercă

"România Magnifică" - www.romaniamagnifica.ro - un proiect cultural pentru unitatea şi bogăţia spirituală a Românilor de pretutindeni, militând pentru reafirmarea valorilor spiritualităţii poporului român, unit prin limbă, tradiţii şi credinţă creştină, mereu mândru de istoria sa multimilenară  în spaţiul carpato-danubiano-pontic.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu