Superioritatea
catolicismului si inferioritatea ortodoxiei (II) este intolerabila, de aceea,
mult stimate domnule IP, recitind cele 24 de puncte critice pe care ati avut
buna vointa de al le formula ma poticnesc mereu la “„Hai să ne unim sub mine!”
Și orgolioasa creștinătate răsăriteană nu vrea! Ca să vezi!” Asa a fost in
vremea cruciadelor, care s-au incheiat in 1214, asa a fost in vremea unirii a
doua a ardelenilor ortodocsi cu Roma, cu intermediarii maghiari, 1701. Dv,
memoria colectiva a neamului nu se inseala, dar nu vede oportunitatea zilelor
noastre, cand papa Francisc vine in Romania, cu prilejul a 100 de ani de la
Marea Unire, si spune clar, fara conditii si in egalitate deplina? Sa refuzam
orice oferta de emancipare in numele traumelor reale din perioada eviului
mediu, feudala? Sa ramanem in lanturile grele ale duhovniciei si soborniciei
moscovite si constantinopolitan, pentru ca ne-am obisnuit? Desigur chestiunea
tiganeasca este minora in comparatie cu dialogul in vederea unirii cu Roma, dar
Iliescu, Nastase, Georgescu, Voicu, sutele de mii, care au fost trimise in vest
de ei, au creat o imagine distorsionata, dezavantajoasa ortodoxiei moldo-valahe
de la Bucuresti. Tiganizatea poate nu-i politic corect, dar formularea
Roma-izarea, Romi-zarea, Romanes-izarea romanilor e groteasca. Din fericire
perioada asta tulbure de tranzitie informala tiganeasca plina de ilegalitati
(vezi cartea Factorul intern, de gen. Aurel Rogojan) s-a cam incheiat, cu
exceptia Timisoarei unde aroganta lor (din nou, nu merge romiasca) este mai
virulenta ca niciodata. Sa nu ne piedem insa in amanunte, Catalogul Dv de
constatari si intrebari este pretios, pentru ca este sincer, direct, o baza
solida de discutii, de aceea permiteti-mi sa revin.
Al DV,
www.viorel-roman.ro
viorel-roman-bremen.over-blog.de Bremen la 26 octombrie 2016
Universitaet
Bremen
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu