sâmbătă, 29 octombrie 2016

viorel roman





Superioritatea catolicismului si inferioritatea ortodoxiei (II) este intolerabila, de aceea, mult stimate domnule IP, recitind cele 24 de puncte critice pe care ati avut buna vointa de al le formula ma poticnesc mereu la “„Hai să ne unim sub mine!” Și orgolioasa creștinătate răsăriteană nu vrea! Ca să vezi!” Asa a fost in vremea cruciadelor, care s-au incheiat in 1214, asa a fost in vremea unirii a doua a ardelenilor ortodocsi cu Roma, cu intermediarii maghiari, 1701. Dv, memoria colectiva a neamului nu se inseala, dar nu vede oportunitatea zilelor noastre, cand papa Francisc vine in Romania, cu prilejul a 100 de ani de la Marea Unire, si spune clar, fara conditii si in egalitate deplina? Sa refuzam orice oferta de emancipare in numele traumelor reale din perioada eviului mediu, feudala? Sa ramanem in lanturile grele ale duhovniciei si soborniciei moscovite si constantinopolitan, pentru ca ne-am obisnuit? Desigur chestiunea tiganeasca este minora in comparatie cu dialogul in vederea unirii cu Roma, dar Iliescu, Nastase, Georgescu, Voicu, sutele de mii, care au fost trimise in vest de ei, au creat o imagine distorsionata, dezavantajoasa ortodoxiei moldo-valahe de la Bucuresti. Tiganizatea poate nu-i politic corect, dar formularea Roma-izarea, Romi-zarea, Romanes-izarea romanilor e groteasca. Din fericire perioada asta tulbure de tranzitie informala tiganeasca plina de ilegalitati (vezi cartea Factorul intern, de gen. Aurel Rogojan) s-a cam incheiat, cu exceptia Timisoarei unde aroganta lor (din nou, nu merge romiasca) este mai virulenta ca niciodata. Sa nu ne piedem insa in amanunte, Catalogul Dv de constatari si intrebari este pretios, pentru ca este sincer, direct, o baza solida de discutii, de aceea permiteti-mi sa revin.
Al DV,

www.viorel-roman.ro viorel-roman-bremen.over-blog.de Bremen la 26 octombrie 2016
Universitaet Bremen











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu