duminică, 21 aprilie 2019

Adrian Botez - POEZII




SFÂRŞITUL POEZIEI

Poetul e-un lepros – lepră-are Cartea
azi – buze nu mai vezi în Rugăciune...
Patima Armoniei s-a făcut tăciune
gloata nu vrea-Nviere – Crist : doar Moartea...

e-o lume de gunoi şi-un hău de zarve :
jungla-o străbat ţipete fără noimă
când picură din stele Zâna-Doină...
...nu mai există inimi : numai larve...

se vând credinţi – păduchi cu şa de aur... :
n-a mai rămas – sub Rouă – vreun coclaur...
...Poetu-ncearcă Lira să-şi înstrune :

scuipaţii îl acoperă de spume...
...la ce să mai trăieşti – când eşti lepros ?
ţâşnească Sângele Visării – luminos!
***

...PARIEM PE CAI MORŢI...

...pariem pe cai morţi :

viaţa e frumoasă – viaţa e
hidoasă – copilăria-i paradisul
vieţii – coplărie – iad al
vieţii : cu mii de ace de seringă – cu
sângerări şi lovituri
absurde – vinete de
furie – când îmi zdrobesc inima numai
pe jumătate şi numai
mie...

nu mai e-n grădină – cu
copilul – decât – „babysitter
Moartea – în vechi abisuri să-l
împingă – vechi abisuri pe
chip să-l
lingă...

...aud coarnele nevăzute ale
urii – crescând – turbat – vărsând
flăcări - din
auriculele şi din
ventriculele inimii – schimonosind
înafară – un chip scorburos
putregăios
gelatinos şi
greţos...

...pariem pe cai morţi...

...femeia pe care-o iubesc e
îngerul care valsează  - desfrânat şi
profund democratic - cu toţi
diavolii... – ...diavoli pe care mie mi-e frică să-i
ucid – căci mi-aş zări – lângă
mine – în
pat - noapte de noapte
propriu-mi cadavru...

...ca generoasă răsplată a
îndreptăţitei mele
frici  – oamenii
scuipă – metodic şi
conştiincios – în
fiecare buzunar al hainelor mele – în
fiecare cută a sufletului
meu...

dumnezeu e bun şi
îndurător” – „dumnezeu se
distrează – sadic – numai
privindu-ne zvârcolul” - mânând peste
mâinile – peste picioarele – peste
abdomenul şi toracele meu – munţi – valuri
imense - înspumate de puroi – înspumate – da - de cât
gunoi a tot zbătut – propagandistic – pe sub
nasurile noastre – sub nume de
iubire”...

iubire”... – tăvălugurile
compresoarele – monstruoasele roţi cu
mii de lame – pentru
bărbierit proştii pe
creier – din zori şi
până-n zori...

...pariem pe cai morţi...mereu
şi numai pe
cai morţi...

...dar voi scăpa în
somn (îmi fac eu
curaj – de unul singur) – voi scăpa în
somn şi voi
visa tot ce nu mi-a fost dat să
trăiesc – voi visa – da – avid voi
visa - peşteri cu
şerpi-curtezani – încolăcindu-mă şi
sufocându-mă – peste măsură de
graţios... - ...voi visa
diverse sortimente de
monstruoşi păianjeni – de
caracatiţe – care-mi fumează sângele
tot (dar TOT!) – degustându-l
picătură cu
picătură - hidos de
duios - cu tentaculele-ntinse – strună – peste
ne-fiinţa mea  - gata preparată - de la
cap pân' la buric...

...nu mai am sânge în creier – deci
am scăpat de
iluzii pierdute...

...dacă vrem să scăpăm – totuşi - de
monştri - putem să ne sinucidem – nu-i aşa? : uite
se roagă de noi toate
frânghiile – atârnând de toate crăcile
copacilor... - ...dar frânghiile se
rup – numai când ne
apropiem de copaci - se
scurtcircuitează toate otrăvurile – numai când
punem buza pe
supa morţii” – iar cuţitele şi
frazele de
rămas-bun – se taie – se-ntretaie
unele pe altele – uitând de
orice filantropie... - ...şi curge
curge sânge de
piftie...

...da – mereu – pariem numai pe
cai morţi...

v-am avertizat - şi voi tot
continuaţi să
pariaţi pe
cai morţi... - ...iar eu
vestitorul – mă tot iau după
voi – până-n gaura dintre
soare şi
lună... – ...aş fi vrut să vă zic – acum - una
bună – dar mi-am amintit că
n-am creier – nici
gură n-am – în general – nu mai am
nimic din ce aveam : penuria a ajuns
mareşal...

...se lărgeşte – harnic – gaura
scobită de soartă – între soare şi
lună - dintre
nervii mei şi
mine – până când – urlând de
bucurie – voi da  - în sfârşit! - faţă cu
Izbăvitorul Neant...!
***

BLESTEM

blestemat să fii : toată
viaţa s-o petreci
singur – neînţeles de
nimeni – indiferent
tuturora

umbră a
umbrei

nici văzduhul nu se
clinteşte – când treci
tu – apelor li-e silă să te
oglindească

iar când păşeşti – iarba nu se
pleacă – ci te
străpunge – până în
piscul cerurilor

blestemat – în veci – să fii – bocitor al
Soarelui – cioclu al
Lunii

...o crizantemă albă a tresărit din
neant : sunt buzele
mele – înflorite de atâta
tăcere
***

LOVIT DE DORUL DEPĂRTĂRII

lovit de dorul depărtării
lovit de visul de corăbii
duhul mi-a-adus leacul uitării
straşnic vegheat – stau între săbii

serafii-păsări – spuma mării
veşnic fior – febra căutării
mă duc – pe cale neştiută
la rădăcina lumii – mută

fulger de val – sfânt călăuză
rostogoleşte-mă-n lumină
să-aud cântarea de ondină

care preschimbă lumea-n spuză...
...foşnesc oceanele sub noapte
fiinţa mea e-un foc de şoapte...
***

EŞTI SINGUR – EŞTI MORT – ŞI NIMENI NU-ŢI BATE LA UŞĂ

eşti singur – eşti mort – şi nimeni nu-ţi bate la uşă
sterp este Malul : beznele latră – în Zid e-o ţepuşă...
vântu-a-ngheţat – gâlgâie Apa Uitării
sumbre surori – umbre scâncesc depărtării

chircite şi galbene mâini domolesc aşternutul
în piaţa Satanei – Călugărul face pe mutul
totu-i jilàv – văzduhul camerei pute
vin la ospăţ mii de cranii – scheletele slute

la praznicul Lunii tocmai eu voi lipsi
în pocalul cu smoală-orice boli voi topi
sunt Mortul şi Viul – speriind umilita Cărare

spini pocăiţi – la mine – de-acum – n-au intrare-iertare...
...pe hotar – aştept cioclii desăvârşirii
trei cruci şi
o buhă – Cântar Hotărârii...
***

VIAŢĂ-N VIS

viaţă-n vis
paradis
de gunoaie
cu dichis

viaţă-adevărată
masculină – transpirată
balerină - depravată
viaţă cu amici :
muşuroiul de furnici

viaţă-n vis
plozi am scris :
carte de bucate
bucăţi fără carte...

escaladăm pradă
munţi plus o şaradă
cavaleri de nea
fără vreme rea

...epopee
pe-o alee
cu copaci de-azur
îngeri rupţi în tur...
***

NEPUTINŢĂ PRINTANIERĂ

...de acum – ar părea că liliacul se
pregăteşte – se străduieşte – să arate a
liliac

deocamdată – însă – nu-i reuşeşte decât să
sugereze un
arac – în vârf cu o
coadă cufurită – de
drac...
***

CORRECTNESS POLITICAL

...şi cum îi vom zice – de acum încolo
ciorii ? – „pasăre de
culoare” ?

...nu – azi nu mai ai dreptul la opinii
personale : ai nevoie doar de un
copiator-xerox al
unei voci
impersonale – de imbecil
mondial...

totul e spus – totul e numit
acolo – cum se
cuvine (într-o lume de
hristoase
curviştine) : tu
numai să taci – sau să
fii papagal
***

DIN CEASLOVUL VIEŢII

supăra-m-aş – n-am pe cine
răul e înfipt în mine
ca măseaua-n alveolă
cântecelul în violă

litere descopăr alte
decât am visat în şoapte
mă descopăr şi pe mine
mort frumos – printre ruine...

scriu ceva – citesc pe dos
şi mă doare pân' la os :
îi fur cina unui câine
să pot lătra pe oricine...

nu crâcni – că spargi o stea
nu-nverzi – laşi tufa grea
da – atâta-s de legate
toate - -n trista mea Cetate

nu dori – că se-mplineşte
când doritul drac rânjeşte
nu-i măsură – ci o pândă
să-mi dea cea mai grea osândă

dumnezeii-s plictisiţi
vor sânge şi răstigniţi :
doar spectacolu-i încântă
când te iei cu ei la trântă

nu te poţi lăsa de Carte
nici de tine – Dalba Moarte !
stihul e pe zidul meu :
suferă în capul tău...”

sau fii liric şi nebun
în al stelelor cătun :
vestea se va duce-n sat
că ai fost – dar ai uitat...

foaie verde şi-un tăciune
greu mi-a fost de urâciune
şi-acum şade lângă vatră
neagră – bătrână – uscată...

tare-i bine că-i frumos
tocmai de la brâu în jos...
lehamitea urlă-n vatră
şi-au dat duhul - vânt şi şatră...

...staulul s-a fost golit
ieslea-i doar frumosul mit
focul trage la măsea :
nu-i viaţă – ci-o iarnă grea...
***

CRIZĂ

vântu-acoperă
pământu'
luna-n extaze
şterge-orice fraze

iele-n jurământ
ape sub pământ
pun temei la cânt...
...vuietul de munţi
luminează frunţi
şi traduce punţi...

...doar un biet scripcar
n-are amânar :
când pogoară cofă
arde înc-o strofă

însuşi se pogoară
la zeii de sfoară
prin fântâni se scurge
şi izvoare mulge
în zorile murge...

...căpătate straie
se aprind văpaie...
***

PRESCURTARE DE EPOPEE

Cavalerul din
Piscul Muntelui – pe cal alb
pogoară – de la zei de
sfoară

pogoară domol – sol de
prinţi din
stol – ascultând
sfatul brazilor şi-al
molizilor – zeii
invalizilor

sfatu-i să coboare
pe drum de mioare
spre drumul câmpiei
Regat Ciocârliei...

...ajunge-n câmpie
fără bucurie : ceru-are
zăbrele – la fel : soare
stele...

pământul câmpiei
nu-i şi-al Păpădiei :
se-nalţă
se-ntunecă
de diavoli pe mânecă
oşti schimonosite
gânduri ponosite
mii – demoni şi neguri
mii – demoni şi friguri
mii – demoni-cârliguri...

Cavaler de Pisc – Albul Obelisc
Cavalerul-Munte  trage scut pe frunte
trage albă spadă
ca să fiarbă-n sfadă
cu demoni de pradă...

mii fărâme-i face
pe demoni de troace :
Sabia-Văpaie
demonii îi taie
la cozi şi la straie
cenuşă-i preschimbă
fără chip ori limbă...

hapsâne câmpii
cu demoni-copii -
îşi apără plozii
apără irozii :

demonii cenùşii
dracii vii ai uşii
îl vor tot sorbit
mlaştinii-i-nghiţit
pe Cavaler Alb
Cavaler de Pisc
Albul Obelisc...

...acum Prinţul ştie :
nu păşi câmpie !
...întoarnă-te-n Munte :
Cununa-ţi pe Frunte !
...în Munţi – unde-izvoarele
sfărâmă zăvoarele
...în Munţi - căci pâraiele
şi-au albit sfânt straiele :
flutură maramele
Zânele-Miresele...
...aşa-şi scriu dramele
zeii şi zeiesele :
luminează epopei
zeii grei şi rotofei
de pe fiecare stei...
***

CRIMINALI  CUCERNICI  AU VOMAT ALTARUL

criminali cucernici au vomat altarul
iar Tiranul veşnic nu mai e complice
s-a uscat agheasma - -icoane pitice
se chircesc cenùşii : stinsu-s-a tot jarul

e scrumit oceanul – nevăzut pământul
păsările orei nu mai au aripe
îmi tai beregata :  tot atâtea clipe
durează şi moartea – cât al vieţii-avântul

da – minciuna vieţii – spartele baloane
în cocoaşa morţii  - poltron s-a pitit
vântul sfânt – Neantul – îmi rupe creioane :

joaca – zăhărelul – toate s-au sfârşit...
...nu mai am aripe – mâna-mi se-nchirci :
niciodată – nimeni – din min' n-a citi...
***

NIMENI  SĂ NU ŞTIE CĂ EŞTI RĂSTIGNIT

nimeni să nu ştie că eşti răstignit
în văzduh scufundă-ţi trupul – pân' la gât
doar Cununa Rozei ardă-apoteoze
când se-adun mişeii ca să-ţi facă poze...

sângele piteşte-n stufăriş de stele
împleteşte cu-îngeri vânturile rele
când zâmbeşte Sfinxul – dezvelind ţestoase
pân' şi Moartea-arată pedichiuri frumoase

nu vei afla – în lume – nici „jumătăţi”... – nici „sferturi”... :
limbrici se scămoşează în lăcomii şi certuri !
...fiinţa ta-i unìcă ...şi singură... – ...e stânca

lui Lorelei – bocinda – vrăjind unda – adânca...
...nu eşti din lumea asta – nu eşti din nicio lume :
eşti Dumnezeu-Neantul – a' visurilor spume...
***

REFUZ CU ORICE DUMNEZEU SĂ SEAMĂN !

mecanică proprie – capriciu tiranic
acesta-i Cel în care laşul crede...
El victimele pregăteşte – nu le vede
nu-i dumnezeu-prieten – ci este monstru-uranic !

să ardă-n propriul foc Îi e menirea
demiurgeşte gratis – din plictìs
deci nu există iad ori paradis
ci slăbiciune criminală : omenirea...

Biserica devine Tronul lui Satan
nu-nalţă stihuri Seninei Armonii :
să nu urăşti demenţa de Titan

doar să surâzi luminilor târzii...
...nu da slăvire altui' – căci Lucifer I-e Geamăn :
refuz cu orice dumnezeu să seamăn !
***

FRUMOSUL E MINUNEA SFINTELOR SMÂRDORI...!

când nu voi semăna cu dumnezeu ori dracul
extazul meu s-a risipi-ntre flori
cu păsările se va ridica-n ne-veacul :
Frumosul e minunea sfintelor smârdori...!

dar nu mă-ntreb cum s-a-ntocmit Frumosul
căci vor fi fost  - la temelie – crime...
bine-i că este – din întâmplări şi rime
un sprijin Duhului – nu tot ponosul...

cât s-au deschis fântâni în ceruri - om să scrie
veniţi degrab' – şi adăpaţi icoane
căci cine ştie ce capricii – rane

curând vor nărui şi Apa Vie...
...agheasmă peste Munţi încă pluteşte :
e sufletul frumos : minunea asta-uimeşte...
***




RAIUL MEU
Motto :

îngeri cu tromboane
zei trec prin saloane :
salonaşe mii
şi zeii – făclii...
*
peste mări şi ţări – dincolo de zări
mă aşteaptă oameni buni – şi Naiul...
dincolo de jungle – tainice cărări
mă aduc în Braţe de Iubiri : e Raiul !

jivine-nţelepte – valuri făr' prihană
luminează Luna : Sfintele Săruturi
îmi limpezesc ochii – îmi vindecă rane...
...acolo nu-s arme – acolo nu-s scuturi...

nu veniţi cu mine – nu veniţi cu vini
acolo e bine pentru-Aezii Mării
pentru Visătorii – Lumânări de Crini

nu pentru cei lacomi de folos – Lucrării...
...fericit – cu mine – Crist nu mai păşeşte :
e-n văpăi Povestea – ce nu se sfârşeşte...
***

DOINĂ

ce v-oi zice-i taină mare
numa-n strai de sărbătoare
veţi primi-n inimi săgeată
lumină nevinovată...
numa-o dată taină-asculţi :
când vin îngerii desculţi...

...n-am amarul cum cânta
decât în poală de stea :
mi-au furat scripca din mână
orb eram şi într-o rână...

dar când vrui şi blestemai
mi-amintii că Tu erai
de mult răstignit pe lume
nu de bine – nu de strune...

răstignit de-orbirea mea
plânsă în durerea Ta
vegheată de cucuvea...
...m-am întors şi Te-am căutat
în Munţi – la Izvoare-n sfat...

Ţi-am aflat sânge şi apă
Ţi-am văzut durerea stearpă :
mi-am lipit dorul de Tine
ca faţa de-un mărăcine...

...nici eu nu-s de-alin
cât eşti Tu de Crin
dar pe sfoara de Izvoare
tot va curge ce ne doare...

şi ne-om 'brăţişa ca-orfanii
în vecìi de preste anii
ne-om ţine cântul de-un Lir
pân' om da de Trandafir...

...Hristoase – pe mâna Ta
plânge-oi toată Doina mea :
răzimat de mâna Ta
ori de-oi vrea – ori de n-oi vrea
îmi va creşte stea în frunte :
plânge-voi şi-n Pisc de Munte...

...amândoi om bâjbâi
orb păcatul l-om târî
stelele ne-or arde  - şi
pas cu pas noi vom plăti
durerea ne-om înteţi :
vom muri şi vom trăi
la capătul dinspre Zi
când păcatul va lipsi...
...Cântec arde  -  Lir din Lir
pân' la Valea de Safir :
Sânge-Aprins – Sfânt Trandafir...
***

DURERILE ŞI SÂNGELE SUNT DATINI

am ajuns – vâslind – la Capăt de Calvar
turmele de monştri le-am lăsat în urmă
dar piezişă Lance – mi-a străpuns Pieptar :
dincolo de moarte – rău-n mine scurmă...

clopote de seară – stoluri mari de îngeri
vor tămăduirea-mi – îmi presar lumină
dar tu – oame - -ai învăţat să sângeri
şi nimic nu te dezvaţă... - ...flori suspină...

ce folos de raiul înstelat cu lacrimi ?
ce folos de-Albine... – ...Crinul arzând ere... ? –
când durerile şi sângele sunt datini :

nu le schimbă nici Hristos – cu a Lui vrere...
...purtăm spre rai lumini şi înjunghiere
fulgeră Roua-ntr-una : o Rază – o Durere...
***

SĂ NU MĂ VIZITAŢI ÎN DELTA MEA DE RIMĂ !

odioase  - tăcerile crocodilului
diavolul găseşte nod în papură stilului
scandează vântu-n papura din mlaştini
cuvintele se spânzură de visul lor din baştini...

o – Amon Ra – amurgul mă răscoală
niciun fir de rază stele n-au în poală
sunt singur – un felah uitat de piramide
în jurul meu se-nalţă – în spirale - -aspide

din muzică – imagine şi murmur
se ţese Cartea Zeilor Schilozi
eu cu-Armonia n-am venit să tulbur

ci am adus – din Galaxii – Matrozi...
...voi – cataclisme – nenorociri şi crimă
să nu mă vizitaţi în Delta mea de Rimă !
***

PATRU-ARINII – PAZNICI DE ADÂNCURI

cântece de păsări nevăzute
îşi erup văpaia din tufişuri
rup paingii lucrături căzute
pipăie – ca orbii – raze-n ascunzişuri

e un teatru prost această primăvară
de aplaudă - -o fac numai păduchii
glasnicele pulberi de pe la hotară
văd o lume învrăjbită-n muchii

e-o salvare – totuşi : Soare smuls din smârcuri
guguştiucii scoate din Fântâna...!
Patru-Arinii – paznici de adâncuri

o durere mare – parc-o iau cu mâna...
...da – acestor Paznici le închin Poemul :
numai ei ştiu lumii dezveli Sfânt Semnul...
***

ADEVĂRATA POEZIE

priveşte – frate – către Munte :
învaţă cum să capeţi Frunte...
boltirea Cerului priveşte
vulcani rebeli – ocean cu creste
şi Candelabrul Stelelor – Altar
Luminii fără calendar...

...ascultă – hai – ascultă-n somn :
la Temelii paşii detună
Dintâiul Zeu şi Cel din Urmă
în propriu-i sânge suie zid
El – Răstignitul Crisalid
şi Zeu şi Om : MANOLE-DOMN...

această Sfântă Frenezie
aceast' Curată Ctitorie
nu-ngăduie-altă Poezie...

...vrei Poezie ? - taci din Rime
taci şi din Milă – şi din Crime !
tăcerea ta – îngeri în stoluri
la Temelie umple goluri !
tăcerea ta preschimbă Haos
în licurindul – mistic Naos :
Nava-mplinirii – falnic Scut
îl face – iarăşi - nevăzut
pe-Amăgitor – pe Cel Nevrut !

...te depărtează de mormânt :
pogoară-se – iar – LOGOS SFÂNT !
***
Adrian Botez










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu