sâmbătă, 20 august 2016

ULTIMA SCRISOARE - I.I.Bencei








ULTIMA SCRISOARE

Într-un sat ,uitat de lume
Şi de bunul Dumnezeu,
Plânge-o mamă,fără nume,
Plânge pe feciorul său.

N-a murit răpus de boală
Sau de mâna nu ştiu cui,
Dar nu are bani de-o "coală",
Ca să-i scrie mamei lui.

De ce sunt copiii,oare,
Nemiloşi la  suferinţi. . .,
Nu au suflet,nu îi doare
Nici de bunii lor părinţi?

Şi văzând bătrâna mamă
Că scrisoare n-a primit,
"A pus degetul pe rană"
Şi-a scris fiului iubit:

"Eu te-am legănat în poală,
Ai ajuns printre străini
De-am rămas cu casa goală
Şi cerşesc pe la vecini;

Dragul mamei,n-am de-acuma
Porcul gras să ţi-l mai dau,
Că ne sărăceşte "ciuma"
De nici pensia n-o iau.

Doamne,cum trecură anii. . .
Parcă ieri eraţi copii;
Vino-acasă,dragu' mamii,
Până ai la cin'să vii!

Vino să-ţi mai vezi "odaia",
La oraş nu te ascunde;
O s-apuci tu vremea aia
C-ai veni şi nu ai unde. . .

Frică mi-e că vine iarna,
Nu am lemne pentru foc
Şi-o să mă găsească "goarna"
Îngheţată în cojoc."

...De ce  sunt copiii,oare,
Nemiloşi la suferinţi...,
Nu le pasă,nu îi doare
Nici de bunii lor părinţi?

I-a răspuns în graba mare:
"Mamă,nu-mi ajunge banul
Şi de-aceea-ţi cer iertare,
Poate fi că vin la anul..."

De la biata mamă,care
Ne-a iertat îndeajuns,
Pentru ultima scrisoare
Nu a mai primit răspuns;

Dar poştaşul,om de treabă,
Totuşi,i-a adus o veste,
Că a scris pe plic,în grabă:
"Adresantul nu mai este . . .)


                   I.I.Bencei



















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu