joi, 25 august 2016

VIATA E UN JOC 5 - LEGEA KARMEI SI A IERTARII





VIATA E UN JOC 5
Florence Schovel - Shin


Capitolul V
LEGEA KARMEI SI A IERTARII

Capeti numai ceea ce dai. Jocul vietii este ca bumerangul. Gindurile, faptele si vorbele omului se intorc spre el, mai devreme sau mai tirziu, cu o exactitate extraordinara. Aceasta este legea "karmei". cuvint sanscrit, care inseamna "a veni inapoi"; "ceea ce semeni aceea vei culege". O prietena mi-a povestit urmatoarea lectie despre ea: "Eu primesc toata karma fata de matusa mea, caci orice ii spun ei, altcineva imi spune mie. Adeseori, acasa sunt iritata si, intr-o zi, i-am spus matusii mele, care imi vorbea in timpul mincarii: nu mai vorbi atita, vreau sa maninc in pace!" Prietena mea e foarte constienta si de aceea karma se intoarce asa de repede pe planul mental.
Cu cit omul stie mai multe, cu atit este mai responsabil; o fiinta care cunoaste legea spirituala si nu o aplica sufera mai mult decit cealalta. "Frica de Dumnezeu este inceputul intelepciunii". Daca dam cuvintului "Domn" inteles de Lege, multe pasaje din Biblie ne apar mai clare.

"Razbunarea este a mea, voi plati, spuse Domnul" (Legea). este legea cea care se razbuna, nu Dumnezeu. El vede un om perfect, creat dupa chipul lui propriu si ii da puterea si stapinirea. Este ideea perfecta a omului, inregistrata in Mintea Divina, asteptind recunoasterea omului, fiindca omul poate sa fie numai ceea ce se vede el insusi ca este, si atrage numai ceea ce el insusi vede ca atrage.
"Nimic nu se intimpla fara sa fie prevazut",  spune un vechi proverb.
Inainte de a oscila invizibil, omul vede in propria lui imaginatie, caderea sau succesul, bucuria sau supararea. Am observat aceasta fie in atragerea bolii copilului de catre mama sa, fie a femeii care vede succesul pentru sotul ei. Isus spune: "Si veti cunoaste adevarul si adevarul va va slobozi". Vedem astfel ca eliberarea (din toate cazurile nefericite), vine prin cunoastere, cunoasterea legilor spirituale.

Ascultarea precede autoritatea si legea se supune omului cind el se supune legii. Legea electricitatii a trebuit sa fie ascultata inainte ca ea sa devina nevatamatoare omului. Cind se practica la modul ignorant, ea devine dusman necrutator al omului. Tot asa si cu legile mintii.
O femeie cu o vointa personala de fier, dorea sa aiba o casa care apartine unei cunostinte si adesea construia imaginea mentala a acestui lucru. Dupa un timp locatarul a murit si ea a intrat in posesia casei. Multi ani mai tirziu, a cunoscut legile spirituale si a spus: "Crezi ca am avut vreo legatura cu moartea proprietarului?" I-am raspuns: "Da, dorinta ta era asa de puternica, fiecare gind a facut drum catre aceasta, ai platit deja datoria karmica. Sotul pe care l-ai iubit cu pasiune a murit putin dupa aceea si acest lucru a fost pentru tine un elefant alb". Posesiunea originala ar fi putut sa nu afecteze prin gindurile ei sotul daca ar fi fost pozitive, dar asa, amindoi s-au aflat sub legea karmica. Femeia simtea acea mare dorinta de a avea casa, ar fi trebuit sa spuna: "Inteligenta infinita, da-mi casa potrivita, egala in frumusete cu aceea, casa care este a mea prin drept divin!"

Alegerea divina ar fi dat o perfecta satisfactie si ar fi adus binele in toti. Modelul divin este singurul caruia ii este permis sa lucreze nevatamat. Dorinta e o forta de temut si trebuie dirijata pe calea cea dreapta, altfel ea naste haos. In consecinta, cel mai important este primul pas, acela de a "spune asa cum trebuie". Trebuie sa ceri intotdeauna numai ce e al tau prin drept divin. De exemplu, femeia ar fi luat aceasta atitudine: "Casa pe care o doresc este a mea, nu o pot pierde, daca nu-i a mea, da-mi echivalentul ei!". Omul s-ar fi decis sa se mute in alta parte in mod armonios (cazul alegerii divine pentru ea), spre a gasi o alta casa in schimb. orice lucru fortat in manifestare prin dorinta personala este intotdeauna cu "ghinion" si nu are "succes". Omul este avertizat: "Fie voia ta nu a mea"; si e curios cum obtine mereu ceea ce doreste daca renunta la vointa personala. In modul acesta da posibilitate Inteligentei Divine sa lucreze pentru el. "Stai linistit si asteapta indrumarea lui Dumnezeu".


O femeie veni la mine in mare deznadejde. Fiica ei se hotarise sa faca o excursie foarte hazardata si mama se temea grozav. Ea spunea ca a folosit toate argumentele, i-a pus in fata toate piedicile care o pindesc si i-a interzis sa mearga, dar fiica ei era din ce in ce mai incapatinata si mai hotarita sa o faca. I-am spus mamei: "Ai fortat vointa personala fata de fiica ta, ceea ce nu aveai dreptul sa faci; frica ta fata de excursie este tocmai aceea care o atrage pe fata, pentru ca omul atrage ceea ce ii produce frica. Las-o sa mearga si retrage-ti mintal miinile de pe ea, pune-o in miinile lui Dumnezeu si spune urmatoarele cuvinte - Pun aceasta situatie in miinile stiintei si puterii intelepciunii infinite si daca aceasta excursie este un plan divin, o binecuvintez si nu mai rezist deloc, daca ea nu-i plamadita in mintea divina aduc laude pentru ca ea acum este dizolvata si desfacuta". O zi sau doua dupa aceasta, fiica ei i-a spus ca a renuntat la excursie si situatia s-a intors la "nimicnicia" originala. Trebuie sa invatam sa stam linistiti; lucrul acesta pare atit de greu omului. S-au ocupat mai mult de aceasta lege in capitolul nonrezistentei.

Aici voi da un exemplu despre semanat si cules, care s-a manifestat intr-un chip foarte curios. O femeie a venit la mine, spunind ca a primit de la banca un bilet fals de 20 de dolari. Era suparata si-mi spunea ca omul de la banca nu va recunoaste greseala lui. S-a gindit citeva minute si a exclamat: "Stii, am trimis in gluma unei prietene citeva monede false (de teatru) tocmai ca sa rid de ea". Legea, care nu stie de gluma, i-a trimis si ei citeva monede false. I-am spus: "Acum sa chemam legea iertarii ca sa neutralizam situatia". Crestinismul e bazat pe legea iertarii. Christ ne-a mintuit de blestemul legii karmice si Christos dinlauntrul fiecarui om este Mintuitorul si salvatorul tuturor conditiilor nearmonice. I-am mai spus: "Spirit infinit, chemam legea iertarii si multumim ca este in favoarea noastra. Ea nu poate pierde acesti 20 de dolari, care sunt ai ei prin drept divin. Acum du-te la banca si spune ca ai primit acesti bani din greseala". A ascultat si, spre surpriza ei, bancherul i-a dat alt bilet, plin de curtoazie. Astfel, cunoasterea legii, da omului putere sa indrepte greseala lui. Ceea ce este in afara nu poate fi fortat sa fie ceea ce nu este. daca doresti bogatie, trebuie mai intii sa fii bogat in constiinta.

O alta femeie veni la mine cerindu-mi un tratament pentru prosperitate. Ea nu arata prea mult interes in treburile casnice si casa ii era in mare dezordine. I-am spus: "Daca doresti sa fii bogata, trebuie sa fii ordonata. Toti oamenii cu mari bogatii sunt ordonati, ordinea fiind prima lege a omului." Am adaugat, "si nu vei deveni niciodata bogata daca infigi chibriturile in pernita de ace". A rearanjat mobila, a reparat sertarul de al birou si indata s-a manifestat o mare donatie financiara, ca un cadou neasteptat. Femeia insasi a devenit fabricanta, tinea contabilitatea, fiind totdeauna atenta la prosperitatea exterioara, stiind ca Dumnezeu este averea ei. Multi oameni nu cunosc faptul ca darurile si lucrurile sunt investitii, ca acumularile si economiile duc inevitabil la pierdere. "Acolo a fost risipa si acum este spor, acolo unde s-a ingramadit mai mult decit trebuie apare saracia".

Am cunoscut un om care avea nevoie de o blana pentru a-si captusi un palton. El si sotia lui au mers la diferite pravalii dar n-au gasit ceea ce doreau. El spunea ca toate au un aspect "ieftin". In fine, au vazut o blana despre care negustorul spunea ca valoreaza 1000 dolari, dar cum sezonul a trecut era dispus sa o dea cu 500 dolari. Resursa lor financiara se ridica la 700 dolari. Mintea rationala ar fi spus: "Nu-ti pot permite sa cheltuiesti atitia bani pentru blana", dar el era foarte intuitiv si niciodata rezonabil. S-a intors spre nevasta lui si a spus: "Daca iau aceasta blana, voi face un butoi cu bani" si nevasta a consimtit cu greu, cu ezitare. O luna mai tirziu a primit un comision de 10.000 de dolari. Blana l-a facut sa se simta asa de bogat, s-a infratit cu succesul si prosperitatea, fara aceasta blana nu ar fi primit acel comision. A fost o investitie platita cu o mare dobinda. Daca omul nu cunoaste aceasta cale spre a cheltui sau a darui, aceeasi suma de bani se va duce intr-un mod neinteresant sau nefericit.

O femeie mi-a spus ca, la o aniversare a ei, a anuntat familia ca nu-si poate permite sa dea o masa. Citeva zile mai tirziu, cineva a intrat in biroul ei si a luat de acolo o suma echivalenta cu costul acelui dineu. Napasta (legea) se retrage intotdeauna din fata omului care cheltuieste fara frica dar cu intelepciune.
Una din studentele mele se afla la tirg cu nepotelul ei; copilul cerea o jucarie si ea spunea ca nu-si poate permite sa o cumpere. Dar apoi, a inteles ca acest refuz ar fi o lipsa de prevedere, cunostea pe Dumnezeu ca pe singura avere a ei. A cumparat jucaria si, pe drum, a gasit o suma de bani egala cu cea care o daduse pe jucarie. Averea omului este inepuizabila si mascata cind acesta are credinta si deplina speranta, lucruri care preced realizarea. Lasa credinta ta sa fie cu tine! Credinta este substanta lucrurilor sperate, evidenta lucrurilor nevazute; ea tine viziunea hotarita si imaginile contrare sunt dizolvate si distruse; "si in doua rastimpuri am putea coace daca n-am fi slabi". Isus Christos ne-a adus Evanghelia ca pe o lege mai puternica decit Karma si fiindca aceasta depaseste legea karmei. Este legea indurarii sau a iertarii. Este legea care elibereaza omul de cauza si efect - legea consecintelor. "Sub mila si nu sub lege (judecata), am spus ca pe acest plan omul culege si unde nu a semanat; darurile Domnului sunt, pur si simplu, varsate asupra lui". "Tot ce imparatia cerului da este aici". Aceasta stare continua de fericire il asteapta pe omul care a depasit gindirea rasei sau a omenirii. In gindirea omeneasca exista mihniri adinci, dar Isus a spus: "Indrazniti, eu am biruit lumea!". Gindirea omeneasca cauzeaza dureri, suparari si moarte. Isus a taiat cu fierastraul absoluta lor nerealitate si a spus ca grijile, supararile si chiar moartea trebuie sa treaca; ultimul inamic va fi depasit. Noi stim acum, chiar din punct de vedere stiintific, ca moartea poate fi depasita cu convingerea tineretii eterne, a vietii eterne. Subconstientul, fiind putere fara directie, duce ordinele la indeplinire fara sa intrebe. Lucrind sub directia subconstientului (Christ sau Dumnezeu din om), invierea corpului va fi implinita. Omul nu-si va mai lepada trupul sau in moarte, il va transforma in trupul electric cintat de Watt Witman, pentru ca crestinismul este intemeiat pe iertarea pacatelor si pe "mormintul gol".

Va urma









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu