VIATA E UN JOC
Florence Schovel - Shin
Lumina Soarelui lui Dumnezeu adusa pe pamintul nostru
de Christos a patruns incet in mintea oamenilor in cei aproape 2000 de ani. Din
aceasta Lumina sfinta, mintea oamenilor s-a hranit, de azi ne putem bucura, in
parte, de binefacerile ei. Unii oameni, facindu-se slujitorii ei, s-au speriat
de consecintele ei si au falsificat-o. In numele lui Dumnezeu au facut mult
rau, au dat foc la oameni, au condamnat la moarte; au insetat sufletele
oamenilor cu "iertari" (indulgente), pomeni, spovedanii, alte
nenorociri si nascociri, sub masca iertarii unui Dumnezeu despre care au spus
ca este aspru, facindu-l astfel dur si vanitos. Au facut atita rau ca au
intunecat si speriat sufletele lumii. Iar ca rezultat, intunericul mintilor s-a
manifestat din plin. Este epoca lui Kali Yuga in care traim acum si pe care o
numim civilizatie. Si acum Christos, Fiul lui Dumnezeu, care ne-a dat aceasta
Lumina cu sacrificiul pe care-l stim, vine din nou sa ne dea Invatatura Sfinta
a sanatatii desavirsite, a stapinirii, a dezrobirii si a vietii vesnice. El ne
invata ca nu exista decit un Dumnezeu, Tatal tuturor, ca acest Dumnezeu e plin
de iubire, de bunatate, de Lumina,
Frumusete vesnica si PACE! Dumnezeu Tatal nostru nu ne pedepseste niciodata caci
el a facut Legea Vietii, ci ne pedepsim fiecare incalcind-o. Inchei cerindu-va
sa ne pregatim a intelege bine aceasta, ca tilharii sa nu-l mai rastigneasca
inca o data, caci aceasta ar insemna si rastignirea noastra.
Multi oameni cred ca viata este o lupta; in jurul
acestei vederi gresite, scurta noastra sedere pe pamint este transformata
intr-un infern, in loc de a culege roadele experientei si ale linistii;
fericiti si linistiti pentru a ne putea aseza dincolo la un loc de pace. De
multe ori nu ne dam seama ca traim, abia cind a venit ceasul fatal care
intrerupe lanturile in care noi singuri ne-am legat, atunci ne dam seama. Dar e
prea tirziu. Caci necrutatoare Lege ne aseaza in alte lanturi de unde nu scapam
decit cind am platit toata datoria. Si apoi suntem din nou adusi la viata - la
renastere - conditionati de multe ori de ceea ce am datorat. Si asa, mereu,
traim in aceasta suferinta, aici si dincolo.
S-ar putea spune ca viata este un joc, in care daca am sti sa ne
comportam, ne-am bucura atit in aceasta existenta, de roadele ei, cit si in
cealalta viata, nemaivorbind de evolutie si de roadele ei.
In Vechiul Testament gasim reguli de o mare claritate;
Christos ne invata cum sa dam si sa primim sau ce inseamna a da si a primi. "Ceea ce seamana cineva aceea va
culege"! Deci orice exteriorizeaza un om in vorba sau in fapta se va
intoarce spre el, caci ceea ce da aceea va primi. Daca da ura va primi ura,
daca da dragoste va primi dragoste, daca critica va fi criticat, daca minte va
fi mintit, daca inseala va fi inselat. Trebuie sa mai stim ca imaginatia are un
rol principal in "Jocul vietii".
"Tine-ti inima (imaginatia)
in friu cu toata taria, caci prin mijlocul ei trec toate cararile vietii" (Proverbe, IV:23). Aceasta inseamna ca orice
isi imagineaza un om, mai devreme sau mai tirziu are sa se exteriorizeze in
lucrurile lui, in intimplarile vietii lui.
Cunosc pe cineva care se temea de o anumita boala. era o boala foarte
rara si greu de contractat, dar el mereu si-o inchipuia si citea adesea despre
ea, pina cind s-a manifestat in corpul lui si a murit victima acelei boli, a
imaginatiei lui distrugatoare.
Asadar, pentru a face cu succes jocul vietii, trebuie
sa ne adunam imaginatia. O persoana care si-a obisnuit imaginatia sa-si
inchipuie numai bine isi atrage in viata, "fiecare dupa dreapta dorinta a
inimii lui": sanatate, bogatie, dragoste, prieteni, cea mai desavirsita
expresie a celor mai inalte idealuri ale sale.
Imaginatia
a fost denumita "foarfeca mintii", fiindca
taie mereu, zi de zi, imaginile pe care omul si le inchipuie, asa ca mai
devreme sau mai tirziu, el va intilni propriile lui creatii, imaginate, in
lumea din jurul lui. Ca sa-si poata modela cu succes imaginatia trebuie sa
inteleaga modul de functionare a mintii lui. Grecii spuneau: "cunoaste-te pe tine insuti!".
Mintea omului prezinta trei aspecte: subconstientul,
constientul si supraconstientul. Subconstientul este numai o cantitate de forte
fara o directie; este tocmai ca apa care sta si face ce este dirijat sa faca,
el n-are putere de actiune.
Am cunoscut o femeie care, pe cind era copila, isi
imagina mereu ca va fi vaduva; se gatea cu haine negre, purta un val negru lung
iar oamenilor le parea ca este tare isteata si distractiva. A crescut si s-a
maritat cu un om pe care l-a iubit foarte mult. In scurt timp a murit si ea a
purtat valuri negre ani de-a rindul. Imaginea ei de vaduva s-a impregnat in
subconstientul ei si, la momentul potrivit s-a manifestat fara sa-i pese de
dezastrul obisnuit.
Mintea constienta este numita mortala sau trupeasca. Este minte
omeneasca si vede viata asa cum pare ca este. Ea vede moartea, dezastrul, boala
si limitarile de orice fel si, cu aceste imagini ea impregneaza subconstientul.
Mintea supraconstienta este mintea divina - dinlauntrul fiecarui om si
este domeniul ideilor perfecte. In ea se afla "modelul perfect"
amintit de Platon, modelul divin, fiindca exista un model divin pentru fiecare
om.
"Exista un gol pe care tu trebuie sa-l
umpli si, ceea ce nimeni nu poate umple, ceva ce tu ai de facut si pe care
nimeni altcineva nu poate s-o faca pentru tine."
Toate aceste idei perfecte sunt exact infatisate in
mintea supraconstienta. De obicei ele tisnesc in constienta ca un ideal
nerealizabil, "ceva prea frumos ca sa fie adevarat".
In realitate, acesta este adevaratul destin al omului, strafulgerat de
catre inteligenta infinita, care este inlauntrul lui insusi.
Multi oameni nu-si cunosc propria lor menire, se lupta
pentru lucruri si situatii care nu trebuie sa le apartina lor si care, daca ar
fi realizate, ar aduce numai deceptii si insatisfactii.
O femeie vine la mine si-mi cere sa-i spun
"cuvintul" care s-o ajute sa se casatoreasca cu un tinar oarecare, de
care se simtea foarte indragostita. I-am raspuns ca aceasta ar fi o violare a
legilor universale si ca voi rosti cuvintul pentru omul de drept, omul care ii
apartine prin "alegerea divina". Am adaugat: "Daca A.B. este
omul care iti apartine prin alegerea divina nu-l poti pierde iar daca nu e el,
atunci vei primi echivalentul lui".
Ea l-a vazut pe A.B. de mai multe ori dar nici un pas
hotaritor n-a intervenit intre ei, in prietenia lor. Intr-o seara ma cheama la
telefon si-mi spune: Stii, in ultima saptamina, A.B. nu mi s-a mai parut asa de
extraordinar. I-am rasuns: "Se poate sa nu fie el alegerea divina, poate
ca un altul este cel de drept". Putin dupa aceea se intilni cu un alt
barbat, care s-a indragostit de ea si care i-a spus ca este idealul lui. i
spunea tot ce altadata dorea sa auda de la A.B. Curind s-a indragostit de el si
n-a mai interesat-o A.B.
Gasim aici legea inlocuirii. O idee dreapta s-a
substituit uneia gresite; prin aceasta n-au fost pierderi si sacrificii.
Christos spunea: "Ci cauta mai intii Imparatia lui Dumnezeu si Dreptatea
Lui si la toate acestea vi se vor adauga" Tot El spune ca Imparatia este
inlauntrul omului. Imparatia este domeniul ideilor drepte, a modelului divin.
Isus Christos ne invata ca vorbele omului au un rol
fundamental in jocul vietii; "Din
cuvintele tale te vei indrepta si din cuvintele tale te vei osindi".
Multi oameni au atras dezastrul in viata lor, prin
vorbele lor gresite. O femeie ma intreaba de ce viata ei de acum este plina de
saracie si de lipsuri. Inainte avea o casa mare, era inconjurata de lucruri
frumoase si avea multi bani. Am stabilit ca, de pe atunci, obosita de
conducerea casei, spunea mereu: "sunt bolnava si obosita de lucru si as
dori sa traiesc intr-o lada!" Asadar, ea insasi si-a prorocit ei insisi;
"intr-o lada!"
Mintea subconstienta nu are sensul umorului si,
adesea, oamenii ajung in situatii nefericite prin cuvinte spuse in gol. Alt
exemplu: o femeie care avea sume enorme de bani, glumea uneori, spunind ca
"se pregateste sa fie gata pentru azilul de saraci". Dupa citiva ani
a devenit foarte saraca deoarece si-a impregnat subconstientul cu imaginea lipsurilor
si a limitarii.
Din fericire, legea lucreaza pe amindoua caile; o
situatie de lipsa poate fi schimbata intr-una de prosperitate. O femeie veni la
mine, intr-o zi calda de vara, ca sa-i fac un tratament pentru prosperitate.
Era timida, dezorientata si descurajata. Spunea ca nu are in viata ei decit 8
dolari; i-am raspuns: "Dumnezeu va binecuvinta acesti 8 dolari si-i va
inmulti dupa cum Isus Christos a inmultit piinea si pestii, fiindca El a spus
ca fiecare om are puterea sa binecuvinteze si sa inmulteasca". Ea a
intrebat: "Ce trebuie sa fac?" I-am raspuns: "Urmeaza-ti
intuitia. Ai vreo inspiratie, sa faci ceva, sa te duci undeva?"
Intuitia urmeaza "in-tuitiv", adica sa fii
calauzit dinauntru, calauza cea mai buna a omului. Despre legile intuitiei voi
reveni in alt capitol. Femeia a zis: "Nu stiu, parca as dori sa merg
acasa; am exact banii de drum". Casa ei era intr-un oras saracacios si
patrat. Mintea rationala ar fi trebuit sa-i spuna: Stai in New York, cauta-ti
ceva de lucru si aduna ceva bani.
I-am raspuns: "Du-te acasa. Nu nesocoti niciodata
o inspiratie". In ce ma priveste, am spus urmatoarele cuvinte:
"Spirit infinit, deschide calea
pentru o mare abundenta, ca un magnet irezistibil la tot ce-i apartine prin
drept divin".
I-am spus si ei, de asemenea sa repete aceasta fraza.
Ajungind acasa a fost invitata de o veche cunostinta pentru a intilni un
prieten al familiei ei. Prin el a primit, in urma, mii de dolari, intr-un mod
aproape miraculos. mai tirziu, imi spunea adesea:
"Vorbeste oamenilor despre femeia care a venit la tine cu 8 dolari
si o dorinta. In calea omului exista totdeauna belsugul dar el poate sa se
manifeste numai prin credinta, dorinta sau cuvint rostit".
Christos a aratat clar ca omul trebuie sa faca primul pas:
"Cere si ti se va da, Cauta
si vei afla, Bate si ti se va deschide" (Matei, 7.7). In Scripturi citim:
"In ceea ce priveste lucrul miinilor mele, porunceste tu mie".
Inteligenta infinita, Dumnezeu, este gata intotdeauna
sa indeplineasca dorintele omului, fie ele cit de mici sau mari. Fiecare
dorinta, exprimata sau neexprimata, este o cerere. De multe ori raminem mirati
cind o dorinta se indeplineste dintr-o data. Un exemplu: o data, de paste,
vazind mai multi trandafiri in geamul unei florarii, am dori sa primesc unul si,
pentru o clipa, l-am vazut, mental, intrind pe usa.
Pastele veni si, odata cu el, frumosul arbust de
trandafir. Multumind prietenei mele i-am spus ca era exact ce am dorit. Ea mi-a
spus: "Nu ti-am trimis trandafir, ci liliac". Asadar florarul a
amestecat ordinul primit si mi-a trimis un arbust de trandafir numai pentru ca
am declansat legea in actiune si a fost sa am trandafirul pe care l-am dorit.
Intre om si idealurile lui cele mai inalte sau dorintele inimii lui nu
sta altceva decit indoiala si frica. Cind omul doreste fara teama, orice
dorinta ii este indeplinita momentan.
Intr-un capitol viitor voi explica ratiunea
stiintifica a acestui fapt si cum trebuie sa fie rasa frica din constiinta
omului. Ea e singurul dusman al omului, frica si lipsa, frica de nereusita, de
boala, de pierdere sau simtamintul de nesiguranta in vreun plan oarecare, frica
de frica. Isus Christos a spus: "De
ce sunteti ingrijorati, o voi putin credinciosilor?" (Matei, 8-26).
Asadar trebuie sa inlocuim frica prin credinta, fiindca frica este credinta
inversata, credinta in rau in loc de credinta in bine.
Rostul jocului vietii este acela de a vedea clar propriul tau bine si
de a inlatura toate imaginile mentale ale raului.
Aceasta se face prin impregnarea mintii subconstiente
cu realizarea binelui. Un om foarte stralucitor si plin de succes mi-a
marturisit ca a izbutit sa-si smulga complet frica din constiinta lui si ca are
convingerea ferma "ca numai binele poate patrunde in viata lui". El
vedea scris, in litere mari, aceasta lozinca:
"De ce sa te superi, poate ca n-are sa se
intimple niciodata." Aceste cuvinte s-au sapat in mintea lui subconstienta
si el are convingerea ferma ca numai binele poate patrunde in viata lui si, de
asemenea, numai binele se poate manifesta.
In capitolul urmator voi insista asupra metodelor de
impregnare a mintii subconstiente. ea este servitorul credincios al omului, dar
trebuie multa bagare de seama, PENTRU A
I SE DA NUMAI ORDINE EXACTE.
OMUL
ARE MEREU UN ASCULTATOR TACUT IN PREAJMA LUI SI ANUME: MINTEA LUI
SUBCONSTIENTA.
Fiecare gind, vorba, se imprima acolo si mai tirziu
apare in exterior cu detalii uimitoare. Subconstientul este asemenea unei
inregistrari pe care un cintaret o face pe un disc de patefon foarte sensibil.
Fiecare nota si ton se inregistreaza, si daca stranuta sau ezita, de asemenea.
De aceea sa sfarimam toate inregistrarile vechi si proaste din mintea
subconstientului nostru, pe care nu dorim sa le pastram si sa facem
inregistrari noi si frumoase.
Spune "tare", cu putere si convingere aceste
lucruri:
"Acum sfarim si darim, prin cuvintul meu rostit, toate
inregistrarile gresite din mintea mea subconstienta. Acestea trebuie sa se
intoarca la gramada de nisip a nimicniciilor originale, fiindca ele au provenit
din propria mea imaginatie desarta; fac acum inregistrari perfecte, prin Christ
dinlauntrul meu, inregistrari de sanatate, bogatie, dragoste si desavirsita
expresie de sine".
Acesta este patratul vietii, jocul terminat in chip
desavirsit. In capitolele urmatoare va voi arata cum un om care nu cunoaste
puterea cuvintului este inapoia timpului sau.
"Moartea si viata stau in puterea
spuselor tale" (Proverbe, 13.21)".
Va urma
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu